Nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Márciusban éves szinten 4,4 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme Csehországban a februári 6 százalékról – közölte a cseh statisztikai hivatal (CSÚ) hétfőn Prágában.
Az idén januárban emelkedett leggyorsabban a kiskereskedelmi forgalom, 6,6 százalékkal. Az első negyedévben 6,2 százalékos volt a forgalom éves növekedése.
A kiskereskedelmi forgalom emelkedéséhez márciusban leginkább az élelmiszerboltok és az internetes üzletek forgalmának emelkedése járult hozzá. Az internetes boltok forgalma 14,7 százalékkal nőtt. A más termékeket is árusító élelmiszerboltok forgalma 8 százalékkal volt az idén magasabb, mint tavaly márciusban.
Az iparcikkek forgalma márciusban 4,8 százalékkal volt magasabb, mint tavaly. Az élelmiszerek forgalma 3,8 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 2,8 százalékkal emelkedett. A gépkocsieladások és javítások, amelyeket nem számítanak bele a kiskereskedelmi forgalomba, márciusban 5,7 százalékkal emelkedtek. A kiskereskedelmi forgalom adatait befolyásolta, hogy idén márciusban két munkanappal kevesebb volt, mint tavaly. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >