Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban júniusban
Elemzők által várt csökkenés helyett nőtt a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium pénteken azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júniusban 621,3 milliárd dollárt tett ki, 0,6 százalékkal többet a májusinál és 17,98 százalékkal többet a tavaly júniusinál. Májusban havi szinten 1,7 százalékkal csökkent, éves összevetésben 27,60 százalékkal nőtt a forgalom.
Szakértők havi összevetésben 0,4 százalékos kiskereskedelmi forgalomcsökkenésre számítottak júniusra.
A legnagyobb tételt jelentő jármű és járműalkatrész-eladások értéke havi összevetésben 2 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 19,5 százalékkal nőtt júniusban. A ruhaneműk és cipők forgalma havi szinten 2,6 százalékkal, éves összevetésben pedig 47,1 százalékkal ugrott meg. A vendéglátóipari egységek forgalma 2,3 százalékkal, illetve 40,2 százalékkal nőtt.
A jármű- és benzineladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban havi összevetésben 1,1 százalékkal nőtt a májusi 1 százalék esés után. Éves szinten 15,8 százalék volt a növekedés, ami lassulás a májusi 23,5 százalékkal szemben.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás adja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >