Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban júniusban
Elemzők által várt csökkenés helyett nőtt a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban az Egyesült Államokban.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium pénteken azt közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke júniusban 621,3 milliárd dollárt tett ki, 0,6 százalékkal többet a májusinál és 17,98 százalékkal többet a tavaly júniusinál. Májusban havi szinten 1,7 százalékkal csökkent, éves összevetésben 27,60 százalékkal nőtt a forgalom.
Szakértők havi összevetésben 0,4 százalékos kiskereskedelmi forgalomcsökkenésre számítottak júniusra.
A legnagyobb tételt jelentő jármű és járműalkatrész-eladások értéke havi összevetésben 2 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 19,5 százalékkal nőtt júniusban. A ruhaneműk és cipők forgalma havi szinten 2,6 százalékkal, éves összevetésben pedig 47,1 százalékkal ugrott meg. A vendéglátóipari egységek forgalma 2,3 százalékkal, illetve 40,2 százalékkal nőtt.
A jármű- és benzineladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma júniusban havi összevetésben 1,1 százalékkal nőtt a májusi 1 százalék esés után. Éves szinten 15,8 százalék volt a növekedés, ami lassulás a májusi 23,5 százalékkal szemben.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás adja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >A legendás étteremkalauz visszatér Magyarországra!
Világszerte elismert szereplővel gazdagodik a magyar gasztronómiai élet. A francia…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >