Nőtt a K&H fenntarthatósági index
Két ponttal 40 pontra nőtt a K&H fenntarthatósági indexe – közölte a K&H a legfrissebb felmérése alapján.
A felmérés szerint a magyar vállalati szféra nyitott és érzékeny a fenntarthatóság témájára, de a valódi cselekvés sokszor elmarad – tették hozzá.
A kutatás szerint nő azon cégek száma, amelyek fenntarthatósági stratégiát készítenek, vagy terveznek ilyet
Egyre többet mérik saját környezetszennyezésüket, de még kevesen készítenek független szakértő által auditált fenntarthatósági jelentést és karbonsemlegességi céldátumot is kevesen tűznek ki. A hazai vállalatok egyelőre elsősorban költségeiken próbálnak spórolni, ezért kevesebb papírt, energiát és vizet igyekeznek felhasználni. A takarékos megközelítést támasztja alá, hogy nagyon kevés vállalat áldoz úgynevezett „zöld” energia vásárlására, amely megújuló forrásból származik, de drágább is egyben – tették hozzá.
A K&H 2022 óta évente kétszer, tavasszal és ősszel készíttet átfogó felmérést a magyarországi cégek körében a fenntarthatóságról
Ebben 360 olyan közepes és nagyvállalat fenntarthatóságért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot. A legutóbbi adatgyűjtés 2022. október 17-e és november 9-e között volt. A közleményben kitértek arra, hogy nemzetközi szinten a klímaváltozásra szakosodott kutatók is elkezdték mérni és rangsorolni az egyes országok éghajlatváltozással kapcsolatos teljesítményét: a Yale és a Columbia Egyetem közös projektje a környezetvédelmi teljesítmény index (Environtmental Performance Index, EPI), amely 40 mutató összevetésével rangsorolja a világ 180 országát.
A nemzetközi felmérés alapján világszinten Dánia, az Egyesült Királyság és Finnország vezetnek a fenntarthatósági szempontok érvényesítésében, a rangsor végén Vietnam, Myanmar és India áll; Magyarország a 33. helyen szerepel – áll a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >