Nőtt a hagyományos üzletek súlya

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 08. 24. 10:23

A Nielsen által mért zöldségkonzerv kiskereskedelmi forgalma meghaladta az 5 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között.

Értékben a bolti eladás 4 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, mennyiséget tekintve viszont 2 százalékkal csökkent. Ami a csatornák súlyát illeti, vannak változások. A hagyományos kis üzletek közül az 50–200 négyzetméteresek piaci részesedése – érték szempontjából – 15 százalékról 17-re emelkedett hat hónapos összehasonlításban.

Elvettek 1-1 százalékpontot a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres, illetve az 50 négyzetméteres és kisebb csator­nától.

Így összességében mégis nőtt a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek ­súlya. n

Kapcsolódó cikkeink