Nőtt a dzsúsz piaci részesedése
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Piaca elérte a 21 milliárd forintot legutóbb december–május között. Ez 12 százalék pluszt jelent, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve – a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint – 7 százalékkal többet adtak el a boltok.
A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve narancsra jut a legnagyobb piacrész (értékben 21 százalék). Második az őszibarack (15). Utána következik a vegyes gyümölcs és az alma (14-14). A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
Ami az eladáshelyeket illeti, három bolttípus pozíciója változott legutóbb december–május között. A 2500 négyzetméter feletti üzletek értékben mért piaci részaránya 2 százalékponttal, 29 százalékra csökkent. Viszont 1-1 százalékponttal nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2400 négyzetméteres csatorna, valamint a 201–400 négyzetméteres szegmens mutatója; előbbié 36, utóbbié pedig 8 százalékra emelkedett.
A gyártói márkák értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal csökkent, egyik hat hónapos időszakról a másikra. Így továbbra is a piac közel csaknem háromnegyedével, 73 százalékkal rendelkeznek.
Nyilván ösztönzi a vásárlási kedvet a több reklám. A Nielsen által szpotszinten vizsgált tévécsatornákat alapul véve gyümölcslére a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – az idei első félévben közel 3 milliárd forintot ért el. Ez 28 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >