Nőtt a dzsúsz piaci részesedése

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 09. 09. 10:19

A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Piaca elérte a 21 milliárd forintot legutóbb december–május között. Ez 12 százalék pluszt jelent, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve – a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint – 7 százalékkal többet adtak el a boltok.

PT_Gyumolcsle_Nielsen_opt

A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve narancsra jut a legnagyobb piacrész (értékben 21 százalék). Második az őszibarack (15). Utána következik a vegyes gyümölcs és az alma (14-14). A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.

Ami az eladáshelyeket illeti, három bolttípus pozíciója változott legutóbb ­december–május között. A 2500 négyzetméter feletti üzletek értékben mért piaci részaránya 2 százalékponttal, 29 százalékra csökkent. Viszont 1-1 százalékponttal nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2400 négyzetméteres csatorna, valamint a 201–400 négyzetméteres szegmens mutatója; előbbié 36, utóbbié pedig 8 százalékra emelkedett.

A gyártói márkák értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal csökkent, egyik hat hónapos időszakról a másikra. Így továbbra is a piac közel csaknem háromnegyedével, 73 százalékkal rendelkeznek.

Nyilván ösztönzi a vásárlási kedvet a több reklám. A Nielsen által szpotszinten vizsgált tévécsatornákat alapul véve gyümölcslére a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – az idei első félévben közel 3 milliárd forintot ért el. Ez 28 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Kapcsolódó cikkeink