Nőtt a csomagolóipar forgalma
Mintegy 630 milliárd forintos forgalma volt tavaly a magyar piacon a csomagolóiparnak, ez csaknem 9 százalékos növekedés a 2017-es bázisévhez képest – erről Nagy Miklós, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) főtitkára nyilatkozott a Világgazdaságnak – közölte a tozsdeforum.hu.
A lap csütörtöki cikke szerint a csomagolóanyagok között a papír és a műanyag vezet, amelyek értékbeli részesedése 240-240 milliárd forintra tehető, a fém, az üveg és a fa 150 milliárdon osztozkodik. Nagy Miklós elmondta, hogy az ágazati volumen a hazai GDP nagyjából 1,7 százalékát adja. A szektor teljesítménye évről évre nő a 2008-2009-es válságidőszak óta, a CSAOSZ 65 tagvállalatának jellemzően folyamatos a leterheltsége. A csomagolóipar által előállított mennyiség a termékdíjas bevallások alapján kalkulálható, eszerint 2018-ban 1,1-1,3 millió tonna csomagolási hulladék keletkezett, ami mintegy 5 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adathoz képest – ismertette a főtitkár. Az értékbeli és a mennyiségi növekedés üteme közötti különbség azzal magyarázható, hogy mivel a termékdíjak megállapítása tömegalapú, a csomagolóipar egyre könnyebb, de változatlan áruvédelmi képességű rendelkező termékeket állít elő – írta a Világgazdaság. (tozsdeforum,hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Karcsúsítja” csomagolásait egyes édességeinél a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy „karcsúbbá teszi” egyes édességei zacskóit az…
Tovább olvasom >HELL: nem mindegy, miből iszunk! Igenis van különbség a csomagolóanyagok között
Nem minden csomagolóanyag és italcsomagolás bír ugyanazon tulajdonságokkal újrahasznosíthatóság szempontjából…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb szépségápolás a Henkeltől
A Nature Box, a Gliss Kur és a Syoss újraindításával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elemzők: folytatódhat az infláció gyorsulása
Megfelelt a várakozásoknak az infláció márciusi emelkedése, és a világpiaci…
Tovább olvasom >Magyar falu program – Indul a kistelepülési boltfejlesztés
Hétfőtől lehet pályázni arra a 48 milliárd forintra, amellyel a…
Tovább olvasom >K&H: egyre bizakodóbbak a kisvállalkozások
A járvány ellenére egyre bizakodóbban tekintenek a kis- és közepes…
Tovább olvasom >