Nőtt a csomagolóipar forgalma
Mintegy 630 milliárd forintos forgalma volt tavaly a magyar piacon a csomagolóiparnak, ez csaknem 9 százalékos növekedés a 2017-es bázisévhez képest – erről Nagy Miklós, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) főtitkára nyilatkozott a Világgazdaságnak – közölte a tozsdeforum.hu.
A lap csütörtöki cikke szerint a csomagolóanyagok között a papír és a műanyag vezet, amelyek értékbeli részesedése 240-240 milliárd forintra tehető, a fém, az üveg és a fa 150 milliárdon osztozkodik. Nagy Miklós elmondta, hogy az ágazati volumen a hazai GDP nagyjából 1,7 százalékát adja. A szektor teljesítménye évről évre nő a 2008-2009-es válságidőszak óta, a CSAOSZ 65 tagvállalatának jellemzően folyamatos a leterheltsége. A csomagolóipar által előállított mennyiség a termékdíjas bevallások alapján kalkulálható, eszerint 2018-ban 1,1-1,3 millió tonna csomagolási hulladék keletkezett, ami mintegy 5 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adathoz képest – ismertette a főtitkár. Az értékbeli és a mennyiségi növekedés üteme közötti különbség azzal magyarázható, hogy mivel a termékdíjak megállapítása tömegalapú, a csomagolóipar egyre könnyebb, de változatlan áruvédelmi képességű rendelkező termékeket állít elő – írta a Világgazdaság. (tozsdeforum,hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >