Nőtt a cseh a kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban éves szinten naptári kiigazítással 4,1 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom értéke Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2017/03/praga.jpg)
Az online értékesítés húzta fel a cseh kiskereskedelmi forgalmat
A cseh kiskereskedelem már hatodik hónapja folyamatosan emelkedik. Augusztusban továbbra is leginkább az internetes üzletek forgalma nőtt, ezen a téren az emelkedés 20,6 százalékos volt.
A mostani augusztusi forgalomemelkedés alacsonyabb a piaci szakértők várakozásainál. Az elemzők többsége 7-8 százalékos forgalomnövekedéssel számolt.
„A fogyasztók több iparcikket vásároltak, míg az élelmiszerek iránti kereslet mérsékelten visszaesett” – jelentette ki Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón. Az iparcikkek forgalma augusztusban 8,9 százalékkal volt magasabb, mint egy évre, míg az élelmiszerek eladása 1,2 százalékkal visszaesett.
Idén augusztusban azonban egy munkanappal több volt, mint tavaly. A naptári kilengések figyelembe vétele nélkül az augusztusi forgalomnövekedés 5,1 százalékos volt. Az iparcikkek forgalma 10,7 százalékkal emelkedett, míg az élelmiszereké 1,5 százalékkal csökkent.
Havi szinten augusztusban a forgalomnövekedés 0,3 százalékos volt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >