Nőtt a Coca Cola nyeresége a második negyedévben
A Coca Cola Co. 16 százalékkal növelte adózott eredményét az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Az üdítőitalokat gyártó amerikai társaság szerdai gyorsjelentése szerint a nyereség 2,37 milliárd dollár volt az április-júniusi időszakban az egy évvel korábbi 2,04 milliárd után. Egy részvényre vetítve a profit 1,02 dollár, majdnem pontosan annyi, mint az elemzői előrejelzésekben szereplő 1,03 dollár.
Ugyanakkor a bevétel némileg elmaradt a várakozásoktól, 8,67 milliárd dollár volt, a várt 8,7 milliárd helyett. A társaság 5 százalékkal több üdítőt adott el, mint a tavalyi második negyedévben. A nagy feltörekvő piacokon, Kínában, Indiában és Latin-Amerikában dinamikusan nőtt a forgalom, míg Észak-Amerika és Európa gyengébben teljesített, főként a gazdasági válság miatt. Európa volt az egyetlen térség, ahol csökkentek a Coca Cola Co. eladásai, a visszaesés 1 százalékos volt.
A Coca Cola márkájú szénsavas üdítőből 5 százalékkal többet adtak el, amiben nagy szerepe volt a labdarúgó világbajnokság köré felépített marketingakcióknak. A cukros, szénsavas üdítőitalok forgalma együttvéve 3 százalékkal csökkent, míg a gyümölcslevek, teák és ásványvizek forgalma 10 százalékkal nőtt. A tudatos, egészséges táplálkozás szokásának terjedésével összefüggésbe hozható jelenség főként Európában és az Egyesült Államokban figyelhető meg – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >