Nőtt a Coca Cola eredménye
A Coca-Cola Co. első negyedéves eredménye elmaradt az elemzők által várttól, igaz csupán részvényenkénti egy centtel. Az üzlet a Japánban kieső forgalom miatt alakult rosszabbul idén. A vállalat részvényeinek árfolyama 1,4 százalékot esett.
A világ legnagyobb üdítőital gyártó vállalatának adózott eredménye a tavalyi 1,61 milliárd dollárról 1,9 milliárdra emelkedett üzleti évének első negyedévében, ami 86 centes részvényenkénti nettó eredményt jelent, az EPS egy centtel elmarad a Thomson Reuters elemzőinek várakozásától.
A Coca-Cola üzemi eredmény szinten is növekedést mutatott: 40 százalékkal 7,53 milliárd dollárra nőtt előző év ugyanazon időszakához képest. A vállalat közleménye szerint az eredményességen rontott a Japánt ért katasztrófa következtében kiesett forgalom, ez egy centtel csökkentette az egy részvényre jutó nyereséget.
A kedvezőtlen távol-keleti helyzet ellenére a világon eladott Coca-Cola mennyisége hat százalékkal nőtt, a Dr Pepper üdítőmárkát is beleértve a forgalom 2 százalékkal nőtt Észak-Amerikában. Az üdítőipari óriás minden régióban növelni tudta eladásait. A vállalat árbevétele 40 százalékkal 10,52 milliárd dollárra nőt, amely elsősorban egy észak-amerikai palackozó felvásárlásának és a vállalat számára kedvező árfolyamnak tudható be – írja a Reuters nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >