Nőtt a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevétele is, így piaci pozíciójuk stabil maradt

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 07. 07. 15:30

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett a legutóbbi hat hónap során, a tavalyi hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból. Így együttes forgalmuk 2010. december-2011. májusban meghaladta a 640 milliárd forintot.

– Mennyiséget tekintve stabil a bolti eladás, féléves összehasonlításban. Átlag felett nőtt az élelmiszer üzletek bevétele például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj eladásából – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb boltoknál is. Ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez

– A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6 400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe – állapítja meg Villányi Ágnes. .

Figyelemre méltó, hogy ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: Az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre, értékben.

Az élelmiszerek éves kiskereskedelmi forgalma 2010. június-2011. májusban meghaladta az 1 300 milliárd forintot, a Nielsen által mért termékcsoportokból.

Kapcsolódó cikkeink