Nőtt a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek bevétele is, így piaci pozíciójuk stabil maradt
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett a legutóbbi hat hónap során, a tavalyi hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból. Így együttes forgalmuk 2010. december-2011. májusban meghaladta a 640 milliárd forintot.
– Mennyiséget tekintve stabil a bolti eladás, féléves összehasonlításban. Átlag felett nőtt az élelmiszer üzletek bevétele például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj eladásából – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb boltoknál is. Ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez
– A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6 400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe – állapítja meg Villányi Ágnes. .
Figyelemre méltó, hogy ugyanakkor a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: Az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre, értékben.
Az élelmiszerek éves kiskereskedelmi forgalma 2010. június-2011. májusban meghaladta az 1 300 milliárd forintot, a Nielsen által mért termékcsoportokból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >