Magazin: Non-food: erősödtek a gyártói márkák

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 17. 12:04

Különböző trendeket látunk az egyes háztartásivegyiáru- és kozmetikumkategóriák kiskereskedelmében. A Nielsen által mért 60 kategória közül értéket is, mennyiséget is tekintve emelkedett január–augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva például a testápoló krém és a toalett-tisztító forgalma.

Melisek Eszter ügyfélkapcsolati igazgató, Nielsen

Értékben pluszt, mennyiségben stabil eladást regisztráltunk többek között a következőknél: toalettpapír, hajfesték, arc- és szemránckrém, valamint konyhai törlőkendő.

Összességében némileg csökkent a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén január–augusztus között, a múlt évi első nyolc hónappal szemben. Értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el a boltok évente, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájából.

Megállt a kereskedelmi márkás termékek piaci részesedésének évek óta tartó növekedése. Sőt, mennyiséget tekintve a gyártói márkák részaránya 65 százaléktól 68-ra emelkedett a vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalmából, féléves összehasonlításban. Értéket tekintve a mutató stabilan 83 százalék.

Az átlagok mögött természetesen jelentős eltéréseket látunk. Például a dezodor bolti eladásából gyártói márkákra értékben a tavaly első félévi 96 százalék után 97 jutott. Tusfürdőnél 89-ről 88 százalékra változott a mutató.

Az átlaghoz képest jóval alacsonyabb a gyártói márkák részaránya többek között toalettpapírnál (58 után 60 százalék) vagy papír zsebkendőnél (tavaly 57, idén 58 százalék).

Összességében elmondható, hogy a vegyi áruk és kozmetikumok kínálatát a gyártók jelentős mértékben bővítik termékújításokkal, innovációkkal.

Kapcsolódó cikkeink