Magazin: Non-food: erősödtek a gyártói márkák
Különböző trendeket látunk az egyes háztartásivegyiáru- és kozmetikumkategóriák kiskereskedelmében. A Nielsen által mért 60 kategória közül értéket is, mennyiséget is tekintve emelkedett január–augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva például a testápoló krém és a toalett-tisztító forgalma.
Értékben pluszt, mennyiségben stabil eladást regisztráltunk többek között a következőknél: toalettpapír, hajfesték, arc- és szemránckrém, valamint konyhai törlőkendő.
Összességében némileg csökkent a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén január–augusztus között, a múlt évi első nyolc hónappal szemben. Értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el a boltok évente, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájából.
Megállt a kereskedelmi márkás termékek piaci részesedésének évek óta tartó növekedése. Sőt, mennyiséget tekintve a gyártói márkák részaránya 65 százaléktól 68-ra emelkedett a vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalmából, féléves összehasonlításban. Értéket tekintve a mutató stabilan 83 százalék.
Az átlagok mögött természetesen jelentős eltéréseket látunk. Például a dezodor bolti eladásából gyártói márkákra értékben a tavaly első félévi 96 százalék után 97 jutott. Tusfürdőnél 89-ről 88 százalékra változott a mutató.
Az átlaghoz képest jóval alacsonyabb a gyártói márkák részaránya többek között toalettpapírnál (58 után 60 százalék) vagy papír zsebkendőnél (tavaly 57, idén 58 százalék).
Összességében elmondható, hogy a vegyi áruk és kozmetikumok kínálatát a gyártók jelentős mértékben bővítik termékújításokkal, innovációkkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >