Nőies és nem férfias borok
Rég nem újság: borokat sikeresen lehet értékesíteni meghatározott célcsoportok „igényeit” felmérve. 2011-ben a italok világának egyik legnagyobb sikersztorija volt a Bethenny Frankel által megalkotott és bevezetett Skinnygirl – fordítsuk így: Karcsú lány – márka hódítása. Az ugyancsak törékeny nő vállalkozása égetett szeszesitalokat és premix koktélokat kínál, talán mondanunk sem kell, hölgyeknek. Tavaly nyáron aztán Skinnygirl márkanéven borok is megjelennek a piacon – írta a Bor és Piac szaklap –, már most látszik, hogy sikerrel. Egyelőre három fajta került a vásárlók elé: California Fehér Cuvee (főként Chardonnay és Pinot Grigio), California Vörös Cuvee (elsősorban Syrahból) és California Rose (túlnyomóan Grenache és Syrah), közös jellemzőjük, hogy 12 alkoholfokosak, és kalóriatartalmuk deciliterenként maximum 65-70 kalória, azaz a reklám szerint 15 százalékkal kevesebb, mint más boroké. A Skinnygirl borok, természetesen könnyűek, gyümölcsösek, ízhatásuk édeskés, javasolt eladási áruk 15 dollár. Mit mondhatnánk? Ezt nevezik marketingnek!
Nem annyira a tartalmat, sokkal inkább egy ígért életérzést hangsúlyoz a spanyol UO! borok kommunikációja, ami nem is csoda, hiszen a borcsalád homoszexuálisoknak készül. A címke sem az ital egzakt módon meghatározható értékeit emeli ki, hanem olyan feliratokat tartalmaz, mint például „a Sauvignon Blanc és a Verdejo cuvééje virágok és gyümölcsök lehelete – a baráti együttlétek legjobb kísérője egy forró napon, nem számít, honnan jön e hőség, belülről vagy kívülről”, esetleg ennél is „direktebbeket”. És minthogy itt is kőkemény marketingről van szó, a forgalmazók meg is fogalmazzák céljaikat: azt szeretnénk, ha a termék megpillantásának pillanatától a polcon a vevőnek éreznie kell, hogy ez a palack nemcsak a kiváló minőségű italról szól, hanem róla is, hogy amit kínálnak neki, az több mint egy pohár jó bor.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ízek Jókai Mór asztaláról
Törzsvendégprogramukhoz csatlakozó ínyencekből és gasztroélmény-vadászokból szervez különleges és összetartó közösséget…
Tovább olvasom >