Nőhet a magyar akácméz kivitele Japánba
Növekedhet a magyar akácméz exportja a Távol-Keletre, miután az egyik legnagyobb Japán áruházlánc, a CGC Japan felvette az Aranynektár Kft.-t beszállítói sorába. Az első konténer feldolgozott, csomagolt mézet már el is indították a szigetországba – mondta a dunavarsányi társaság vezetője az MTI-nek.
Az új értékesítési csatorna jóvoltából akár megháromszorozódhat a társaság elmúlt években Japánba irányuló mézexportja, elérheti a 600 tonnát, megközelítően egymilliárd forintot – fejtette ki Takács Ferenc. Hozzátette: ennek gazdasági jelentőségét emeli, hogy az elmúlt három év kedvezőtlen időjárása következtében az eladható magyar méz mennyisége csökkent, így a piacok egy része elveszett, és az idén a kaptárakból begyűjtött bőséges méztermést nehezebb eladni a külpiacon.
A szakember ismertetése szerint az évente átlag 22-24 ezer tonna előállított magyar méz nagyobb hányada exportra kerül, ez mintegy 70 milliárd euró értéket jelent, ami az agrárkivitel hozzávetőleg egy százalékát teszi ki. Az 1989-ben alakult Aranynektár Kft. tavaly 3000 tonnányi feldolgozott mézet exportált 4,5 milliárd forint értékben.
A társaság éppen a japán piaci lehetőség bővülésére alapozva új csarnok építését, két modern csomagolósor beállítását tervezi, amivel további 1500 tonna méz értékesítése válik lehetővé. A 300 millió forint értékű beruházáshoz a saját forrás mellett pályázati pénzekre is számít a vállalkozás – mondta Takács Ferenc. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >