Nőhet a bizalom a hazai sonkák iránt húsvétkor
A közelmúlt németországi dioxinbotránya után talán a szokottnál kedvezőbb kilátásokkal várhatják a hazai sonkagyártók a húsvéti szezont. A keresletet a tradicionális eljárással készült prémiumsonkák felé igyekeznek mozdítani, mivel lassan, de nő a minőséget megfizetni hajlandók tábora. Ugyanakkor a gazdasági nehézségek miatt az alacsony árú és minőségű sonkák vevőköre is bővül.
A gépsonkát elsősorban a középkorú, gyermekes családok vásárolják, míg az egyéb sonkafélék az ötvenes és a fiatal korosztály csemegéi – derül ki a GfK Hungária a háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A sonkafélék (gépsonka, füstölt-főtt, szárított, érlelt és parasztsonkák) töretlen népszerűségnek örvendenek: 2010 első tíz hónapjában a háztartások több mint háromnegyede vásárolt ilyen terméket.
A teljes értékesített gépsonkamennyiség közel felét a 3-4 fős családok vásárolták, míg az egyéb sonkafélék között az egy- és kétszemélyes háztartások dominálnak. Életkor szempontjából a gépsonka elsősorban a 30–49 éves korosztály választása, míg a többi sonkakészítményt az 50–59 éves korosztályba tartozó, illetve a 30 évesnél fiatalabb, zömmel gyermektelen, viszonylag magas jövedelmű háztartások vásárolták az átlagnál nagyobb mennyiségben. A piac regionalitását tekintve a teljes felvágottmennyiségnek csupán 36 százalékát értékesítik Budapesten és a nagyvárosokban, a gépsonkánál ez az arány valamivel magasabb, 41 százalék, míg az egyéb sonkáknak már több mint fele a nagyvárosi üzletekben talál vevőre. n
GfK Hungária
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >