Nő a kereslet a magnélküli csemegeszőlő iránt
A felmérések szerint a magyarok átlagosan évente 2,5-3 kilogramm csemegeszőlőt esznek, a világon is tapasztalható trendnek megfelelően a magnélküli fajták iránt nő a kereslet, a kínálat nagy része importból származik – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-vel.
A NAK közleménye szerint Magyarországon idén nagy mennyiségben augusztus közepén jelent meg a piacokon a magyar termesztésű csemegeszőlő a korai érésű fajtákkal, azonban arányait tekintve viszonylag kevés a belföldi származású áru.
Az áruházak jellemzően import csemegeszőlőt kínálnak, elsősorban olasz, kis mennyiségben argentin, brazil, chilei, dél-afrikai vagy perui áruval lehet találkozni.
Az import az utóbbi öt évben 5000 tonnáról 7300 tonnára nőtt az erősödő keresletnek megfelelően.
Míg az 1970-es évek végén 7500 hektáron átlagosan 68 ezer tonna étkezési szőlő termett, addig mára a mintegy 1000 hektárra csökkent a termőterület, ahonnan nagyjából 15 ezer tonna hazai termelésű szőlő származik. A legnagyobb csemegeszőlő termőterületek Bács-Kiskun, Somogy és Tolna megyében vannak – tette hozzá az Agrárkamara.
A fajták közül az étkezési szőlő kínálatban jelentős arányban van a magyar termesztésű saszla (Chasselas), amely mellett egyre népszerűbbek a tipikus csemegeszőlőfajták, mint például a fehérek közül a korai érésű Arkadija, vagy a szintén magyar nemesítésű Pannónia kincse vagy az Éva, a kékszőlők közül pedig a nagyfürtű Guzal kara vagy a késői érésű Moldavia – írta a NAK. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >Tartsuk a vizet a tájban! Több mint tízezer, mélyfekvésű területen tevékenykedő gazda körében végez felmérést a NAK
Országos vízigényfelmérést végez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdász-hálózata márciusban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >