Nő-e a lángos ára a Balatonnál?
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László az InfoRádióban beszélt arról, hogy a Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok az elvártnál kisebb mértékben, csupán 8 és 10 százalék közötti áremeléssel igyekeznek megtartani törzsvendégeiket és újakat szerezni, noha az indokolt áremelés mértéke az infláció és a bérek emelkedése miatt akár 20 százalék is lehetett volna. A pandémia évei után jelentős visszapótlásra van szükség a vendéglátóiparban, amely jelentős forgalomnövekedésre számít az idei szezonban.
Kovács szerint a vendéglátósok nagyon óvatosan állnak az áremeléshez. A cél, hogy a törzsvendégek lojalitása megmaradjon, valamint hogy az új vendégek számára is vonzó maradjon a kínálat. Ezért is mernek csak az indokolt áremelés felét, vagyis 8-10 százalékot vállalni. Az elnök kifejtette, hogy a vendégek árérzékenysége is nagyobb, sokan óvatosabban és tudatosabban költenek, nem ritkán kevésbé drága ételeket választanak, vagy nem fogyasztanak el minden egyes fogást.
A lángos árát sokan használják az áremelkedés mércéjeként a Balatonnál. Kovács László elmondta, hogy noha a lángos ára magasnak tűnhet, az alapanyagok költsége hasonló a pizzaéhoz, mégis a pizza ára kevésbé kelt meglepetést a fogyasztók körében. Az elnök hangsúlyozta, hogy a lángos magas ára nem az alapanyagokból, hanem a kemény munkakörülmények között dolgozó sütőmesterek bérezéséből adódik, akik 40-45 fokban, olajgőzben dolgoznak egész nap.
Kovács László beszámolt a vendéglátóipar munkaerőpiaci helyzetéről is. Elmondása szerint bár korábban komoly munkaerőhiány volt tapasztalható, mára ez a helyzet javult, különösen a szakképzett munkaerő hiánya érezhető még mindig. Az építőipar és a kereskedelem által korábban elcsábított munkások most visszatérnek, és a külföldi munkavállalók jelenléte is segít a munkaerőpiac stabilizálásában.
A Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok által alkalmazott mértékletes áremelés jelzi, hogy a vendéglátóipar kész a törzsvendégek megtartására és újak vonzására, miközben a munkaerőpiaci kihívásokra is adekvát válaszokat keresnek. Az óvatos árképzés és a munkaerőpiaci változások együttesen formálják a balatoni vendéglátás új arculatát, amely ígéretes szezont vetít előre a régió számára.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >