Nő-e a lángos ára a Balatonnál?
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László az InfoRádióban beszélt arról, hogy a Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok az elvártnál kisebb mértékben, csupán 8 és 10 százalék közötti áremeléssel igyekeznek megtartani törzsvendégeiket és újakat szerezni, noha az indokolt áremelés mértéke az infláció és a bérek emelkedése miatt akár 20 százalék is lehetett volna. A pandémia évei után jelentős visszapótlásra van szükség a vendéglátóiparban, amely jelentős forgalomnövekedésre számít az idei szezonban.
Kovács szerint a vendéglátósok nagyon óvatosan állnak az áremeléshez. A cél, hogy a törzsvendégek lojalitása megmaradjon, valamint hogy az új vendégek számára is vonzó maradjon a kínálat. Ezért is mernek csak az indokolt áremelés felét, vagyis 8-10 százalékot vállalni. Az elnök kifejtette, hogy a vendégek árérzékenysége is nagyobb, sokan óvatosabban és tudatosabban költenek, nem ritkán kevésbé drága ételeket választanak, vagy nem fogyasztanak el minden egyes fogást.
A lángos árát sokan használják az áremelkedés mércéjeként a Balatonnál. Kovács László elmondta, hogy noha a lángos ára magasnak tűnhet, az alapanyagok költsége hasonló a pizzaéhoz, mégis a pizza ára kevésbé kelt meglepetést a fogyasztók körében. Az elnök hangsúlyozta, hogy a lángos magas ára nem az alapanyagokból, hanem a kemény munkakörülmények között dolgozó sütőmesterek bérezéséből adódik, akik 40-45 fokban, olajgőzben dolgoznak egész nap.
Kovács László beszámolt a vendéglátóipar munkaerőpiaci helyzetéről is. Elmondása szerint bár korábban komoly munkaerőhiány volt tapasztalható, mára ez a helyzet javult, különösen a szakképzett munkaerő hiánya érezhető még mindig. Az építőipar és a kereskedelem által korábban elcsábított munkások most visszatérnek, és a külföldi munkavállalók jelenléte is segít a munkaerőpiac stabilizálásában.
A Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok által alkalmazott mértékletes áremelés jelzi, hogy a vendéglátóipar kész a törzsvendégek megtartására és újak vonzására, miközben a munkaerőpiaci kihívásokra is adekvát válaszokat keresnek. Az óvatos árképzés és a munkaerőpiaci változások együttesen formálják a balatoni vendéglátás új arculatát, amely ígéretes szezont vetít előre a régió számára.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >