Nő-e a lángos ára a Balatonnál?
A Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke, Kovács László az InfoRádióban beszélt arról, hogy a Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok az elvártnál kisebb mértékben, csupán 8 és 10 százalék közötti áremeléssel igyekeznek megtartani törzsvendégeiket és újakat szerezni, noha az indokolt áremelés mértéke az infláció és a bérek emelkedése miatt akár 20 százalék is lehetett volna. A pandémia évei után jelentős visszapótlásra van szükség a vendéglátóiparban, amely jelentős forgalomnövekedésre számít az idei szezonban.
Kovács szerint a vendéglátósok nagyon óvatosan állnak az áremeléshez. A cél, hogy a törzsvendégek lojalitása megmaradjon, valamint hogy az új vendégek számára is vonzó maradjon a kínálat. Ezért is mernek csak az indokolt áremelés felét, vagyis 8-10 százalékot vállalni. Az elnök kifejtette, hogy a vendégek árérzékenysége is nagyobb, sokan óvatosabban és tudatosabban költenek, nem ritkán kevésbé drága ételeket választanak, vagy nem fogyasztanak el minden egyes fogást.
A lángos árát sokan használják az áremelkedés mércéjeként a Balatonnál. Kovács László elmondta, hogy noha a lángos ára magasnak tűnhet, az alapanyagok költsége hasonló a pizzaéhoz, mégis a pizza ára kevésbé kelt meglepetést a fogyasztók körében. Az elnök hangsúlyozta, hogy a lángos magas ára nem az alapanyagokból, hanem a kemény munkakörülmények között dolgozó sütőmesterek bérezéséből adódik, akik 40-45 fokban, olajgőzben dolgoznak egész nap.
Kovács László beszámolt a vendéglátóipar munkaerőpiaci helyzetéről is. Elmondása szerint bár korábban komoly munkaerőhiány volt tapasztalható, mára ez a helyzet javult, különösen a szakképzett munkaerő hiánya érezhető még mindig. Az építőipar és a kereskedelem által korábban elcsábított munkások most visszatérnek, és a külföldi munkavállalók jelenléte is segít a munkaerőpiac stabilizálásában.
A Balatonnál tevékenykedő vendéglátósok által alkalmazott mértékletes áremelés jelzi, hogy a vendéglátóipar kész a törzsvendégek megtartására és újak vonzására, miközben a munkaerőpiaci kihívásokra is adekvát válaszokat keresnek. Az óvatos árképzés és a munkaerőpiaci változások együttesen formálják a balatoni vendéglátás új arculatát, amely ígéretes szezont vetít előre a régió számára.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A technológiai problémák végeztek az első helyen a lényegi munkát megzavaró tényezők között
A technológiai fennakadások, például a lassú számítógépek, nem működő alkalmazások…
Tovább olvasom >