Nő az online vásárlás iránti bizalom
Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a koronavírus előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma. Az iskolakezdésre is szívesen készültek online a magyarok – számolt be az ország egyik legnagyobb fulfillment webshop logisztikával foglalkozó cége, az iLogistic.hu, aki partnerei aktuális eladási adatait vette górcső alá.
2021-ben rövid távon kevésbé volt hatással a COVID a webshopos megrendelések alakulására. Hosszabb távú tendenciákat indított el, de mivel nem voltak váratlan drasztikus korlátozások, kiegyensúlyozott volt a piac. A rendelések számát tekintve áprilisban volt némi visszaesés, a korlátozások feloldását követően a személyes vásárlás igénye megnőtt, de hamar újra növekedő tendenciát mutatott az online kereskedelem. Az élelmiszer házhozszállításnál észlelhető volt egy visszaesés az év eleji magas számokhoz képest, azonban novemberben-decemberben ismét szívesen menedzselték online a bevásárlást a magyarok, amely a vírus újabb tetőzésének is lehet az eredménye.
Nő a magyarok bizalma a webshopokban
Folyamatosan növekszik a webshopok forgalma és száma. A 2020-as és 2021-es év rendeléseit vizsgálva megkétszereződött az igény az online vásárlásra. Az iLogistic.hu kifejezetten webshopoknak szolgáltató logisztikai vállalat ügyfeleinek a száma az elmúlt 1,5 évben a négyszeresére nőtt, így megnégyszerezték a munkavállalóik számát is, hogy minőségben ki tudják szolgálni partnereiket. A cég bevétele 2019 óta közel megháromszorozódott, már 1 milliárd feletti az árbevétele, a hatalmas növekedés is mutatja, hogy milyen mértékben ugrott meg a netes kereskedelem iránti igény.
Évről évre folyamatosan csökken az utánvétes küldemények aránya és lassan a nyugat európai trendekhez kezdünk felzárkózni, ahol az utánvétes csomagok aránya sok országban már 10% alatti- derült ki az iLogistic.hu statisztikai adatai alapján. A járvány előtti időszakhoz képest több mint 10%-kal nőtt az előrefizetési hajlandóság a magyarokban. Ez annak is lehet köszönhető, hogy tudatosabbá váltak a magyar vásárlók és igyekeznek megbízható felületekről rendelni.
A COVID-19 hazai megjelenésével drasztikusan nőtt az utánvétes fizetéseknél a bankkártyás fizetés, közel ötszörösére ugrott, a készpénzes fizetési mód pedig egyre inkább a háttérbe szorul.
Online készültek a magyarok az iskolakezdésre
Nyár végén, ősszel megugrott a papírírószerek iránti e-kereslet és sokan online készültek az iskolakezdésre. Tapintható volt a bizonytalanság, hogy a gyerekek vajon az iskolapadot vagy az otthoni asztalt fogják koptatni és a szülők felkészültek az esetleges újabb digitális oktatásra: augusztusban, szeptemberben megnőtt az elektronikai eszközök eladása.
A legkiemelkedőbb időszak az év vége volt, a november és a december adta az éves csomagkiszállítás több mint 25%-át. Idén a Black Friday az eladásokat tekintve inkább fekete november volt, a megemelkedett vásárlás nem egy kiemelt napon, hanem egész hónapra elosztva volt jellemző. Idén a kozmetikumok és a táplálékkiegészítők fogytak a leginkább.
Chili kalendárium volt az advent egyik nagy slágere
2021-es abszolút listavezető terméke a zsírégető kapszula termék volt, a dobogó második helyét a kollagén kapszula és italpor foglalta el. 2020-ban a vásárlók megrohamozták az üzleteket a maszkokért és a fertőtlenítőkért, azóta normalizálódott a helyzet, megszűnt a pánikvásárlás, de még mindig dobogósok között maradtak.
Szezonalitást tekintve tavaszi időszakban a horgász cikkek, valamint a barkács és kerti termékek voltak a legkeresettebbek. Nyáron a fürdőruha, a szabadidős sporteszközök, a barkács és kerti szerszámok, eszközök voltak előtérben, ősszel pedig a táplálékkiegészítők és a kozmetikumok kerültek a virtuális kosárba.
Az adventi időszak egyik nagy slágere a chili kalendárium volt. A karácsonyfa alatt tavaly főleg játékok és műszaki cikkek várták a családokat. A játékok iránti kereslet óriási kiugrást mutatott az év vége felé, közel ötszöröse volt az eladása a korábbi hónapok átlagához képest. A műszaki cikkek piaca szintén decemberben hozta a legmagasabb forgalmat, mintegy kétszeresét a korábbi hónapok átlagának.
Hódít az online szépségápolási piac
2021 a szépségápolási cikkekkel (kozmetikumokkal és táplálékkiegészítőkkel) foglalkozó cégeknek kedvezett leginkább.
„Tavaly 126 webshopot üzemeltető cég csatlakozott hozzánk, közülük 30 szépségápolással foglalkozó partner, akik igénybe vették a fulfillment logisztikai szolgáltatásunkat, amelynek köszönhetően már az értékesített termékek raktározásától, csomagolásától, a kiszállításon át, a számlázásig tudunk folyamatos segítséget nyújtani. Jelenleg messze a szépségiparban tevékenykedő webshopok aránya a legmagasabb nálunk, így már külön részlegünk is van, amely kifejezetten a kozmetikumokkal és szépségápolási termékekkel, valamint táplálékkiegészítőkkel foglalkozik”
– árulta el Csereklyei Bálint, az iLogistic.hu ügyvezetője.
A szépségápolás után a háztartási eszközöket és kiegészítőket forgalmazó, valamint a kisállat eledelekkel és kiegészítőkkel foglalkozó cégek száma nőtt jelentősen. Ezt követik sorrendben az FMCG termékeket, valamint a játékokat, könyveket és ajándékokat forgalmazó cégek. Ugyanakkor a ruházati termékeket és elektronikus szórakoztató iparcikkeket forgalmazó ügyfelekből kifejezetten kevés új partnerük érkezett az elmúlt másfél évben.
Fulfillment Webshop Logisztika népszerű szolgáltatás
A cég szolgáltatásával a webáruház tulajdonosok úgy tudják kényelmesebbé tenni a mindennapjaikat, hogy a logisztikával kapcsolatos összes teendőt, úgy mint, a termékek raktárba vételezése, a készlet nyilvántartása és a megrendelések feldolgozása, egy az egyben kiszervezik és mindeközben a logisztikai szolgáltató volumen kedvezményeit kihasználva még pénzt is spórolnak. Így ők onnantól az értékesítésre és a termék portfólió bővítésére tudnak fókuszálni, míg a kiszervezett logisztikai háttér biztosítja a lehetőséget a növekedésre.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >