NMHH: a kereskedelmi televíziókban 15 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az első fél évben
Az év első hat hónapjában az RTL Klubon és a TV2-n 17 796 termékmegjelenítés szerepelt, 15 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén elfogadott tanulmányból, amely az országos kereskedelmi televíziók első fél évében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgálta – közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a legtöbb termékmegjelenítés (2298) az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, ezt követte a Fókusz és a Drága örökösök, a TV2 Bezár a bazár! című műsorában 886 ilyen típusú hirdetést találtak, ezzel a negyedik helyen áll a listán.
A termékmegjelenítésekben a gazdasági szektorok közül a szolgáltatások jelentek meg leginkább, amit az élelmiszer- és a közlekedési ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a közlekedési szektornál a személyautók szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján lesz olvasható.
A grémium összesen 1,45 millió forint bírságot szabott az RTL Klub szolgáltatójára egy állampolgári bejelentés alapján szabálytalan termékmegjelenítés és a támogatás szabályainak megsértése miatt.
A TV2 szolgáltatójára szintén állampolgári bejelentés alapján összesen 4,5 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért júniusban A viszkis című filmet és annak előzeteseit több alkalommal is nem megfelelő – 12-es – korhatár-besorolás mellett és nem az előírt időben mutatta be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat…
Tovább olvasom >NMHH: egyre többet mobilnetezünk külföldön
Sokkal bátrabban használunk mobilinternetet az országhatárokon túl, mint néhány évvel…
Tovább olvasom >Így váltják le a csevegőprogramok a telefonálást
A hagyományos telekommunikációs eszközök használatának csökkenését és a csevegőprogramok térhódítását…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >