Nincs változás a dobogón: Tesco, Coop, CBA
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú lánc közel 750 milliárd forint becsült összforgalommal, mögötte továbbra is a Coop áll a második, illetve a CBA a harmadik helyen az FMCG kereskedelmi láncok Trade magazin által összeállított 2015-ös toplistáján.
A napi fogyasztási cikkekkel (élelmiszerekkel, kozmetikumokkal és háztartási vegyi árukkal) foglalkozó láncok 11-es ranglistáján a további sorrend: Spar, Reál, Lidl, Auchan, Penny Market, Aldi, dm, Rossmann.
A ranglista nem sok változást mutat a 2014-eshez képest, egyedül a Lidl került egy hellyel előbbre. Bár a munkaerőhiánytól a vasárnapi boltbezárásig több, a kiskereskedelmet negatívan érintő jelenség is kifejtette hatását 2015-ben, mégis a kedvezőbb gazdasági környezet, az élénkülő vásárlási kedv összességében azt eredményezte, hogy a listán szereplő minden egyes lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest.
Ha részletesebben áttekintjük az FMCG láncok tavalyi aktivitásait, látható, hogy a Lidl egyre szélesebb körű kapcsolatot épít ki hazai beszállító partnereivel, az Aldi pedig a társadalmi felelősségvállalás területén is erősített. A SPAR tovább terjeszkedik: tavaly folytatta franchise hálózatának kiépítését.
A legrégebb óta jelenlévő diszkontlánc, a Penny Market e helyett immár a vásárlói lojalitás növelésén dolgozik, miközben sajátmárkás családján belül a prémium kategóriát bővíti.
A magyar láncok, a Coop, a CBA és a Reál egyrészről boltjaik egy részének feljebb pozícionálásán dolgoznak, másrészt a lokalitásukból fakadó előnyöket próbálják kiaknázni lojalitásprogramokkal és más marketingeszközökkel.
A hipermarketláncok közül a Tesco és az Auchan is a kiszolgálásra, a vevői igények minél szélesebb körű lefedésére helyezte tavaly a hangsúlyt, amelybe a vásárlás kényelmének és gyorsaságának fokozása éppúgy beletartozik, mint a sajátmárkás paletta színesítése speciálisabb termékekkel, vagy éppen a kártyaprogramok továbbfejlesztése.
A két drogérialánc, a dm és a Rossmann, fokozott ütemben modernizálják üzleteiket, miközben az expanzióról sem mondanak le.
Folytatódott a pozitív hangulat az első negyedévben is. Összességében mindenki jó évet remél 2016-tól, de hogy miként is sikerül majd, azt egy év múlva júniusban adjuk majd hírül.
Addig is sikeres munkát kívánunk az FMCG-piac minden résztvevőjének!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna ügyvezető-főszerkesztő, Trade magazin
Módszertan:
A Toplistában található adatok a cégek saját közlését tartalmazzák. Adatközlés hiányában pedig a Trade magazin becslése került a táblázatba, amely a cégek 2014. évi bevallásainak alapján, és az eltelt periódusban a piaci körülményekben bekövetkezett változások figyelembevételével kerültek megbecslésre, szakértők bevonásával.
LETÖLTÉSRE:
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo
A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >EU: Újra napirenden az „húsnevek” tiltása a növényi alapú termékeknél
Nem tágít az Európai Bizottság a húsra utaló kifejezések –…
Tovább olvasom >