Nielsen: Tovább nő a piac
A gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve közel 8 százalékkal bővült 2016. február és 2017 januárja között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, ezzel éves piaca meghaladja az 52 milliárd forintot. Így ötödik a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória érték szerinti rangsorában. Ezzel egy időben mennyiség szempontjából 3 százalékkal többet adtak el a boltok gyümölcsléből.
A vásárlási szokások befolyásolják a bolttípusok trendjeit: két százalékponttal lett kisebb az 51–200 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése, egyik kumulált évről a másikra. Ugyanennyivel nőtt viszont a 401–2500 négyzetméteres üzlettípusok mutatója.
Nőtt a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése, így a piac 27 százalékával rendelkeznek.
A vásárlási kedvet ösztönzi az aktív reklámozás. A Nielsen által szpotszinten vizsgált tévécsatornákat alapul véve gyümölcslére a piaci szereplők költése listaáron túllépte a nyolcmilliárd forintot 2016-ban. Ez 74%-kal haladja meg a 2015-ös reklámköltések összegét.
Kapcsolódó cikkeink
Frissítő álmok, fanyar valóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Továbbra is lejtőn a magyar ipar
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 7,3, az előző hónaphoz képest 2,3 százalékkal visszaesett az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: október 6-ától elindult a fix 3 százalékos kkv hitel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >