Nielsen: több mint háromnegyedmillióan követték hajnalban az olimpiai közvetítéseket tévén
Minden éjjel 2 és 4 óra között 790 ezer tizenöt éves és idősebb magyar látott legalább húsz percnyi tévéközvetítést. Az aranyérmes magyarok sportágai közül leghosszabb ideig úszást néztek, majd vívás és kajak-kenu következik. A labdarúgó Európa-bajnokság mind a négy magyar meccs élő közvetítéséből 606 ezren néztek meg legalább egy félidőt. Többek között ezt tárta fel a a Nielsen Közönségmérés Kft. a tizenöt éves és idősebb tévés háztartásban élő személyek körében. Az adatok az élő és időeltolásos otthoni tévézésre vonatkoznak.
Augusztus 6-21. között a sport tematikájú műsorok az összes sugárzási idő 8,2 százalékát tették ki; 22 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló, de olimpia-mentes időszakban. A 15 évesek és idősebbek pedig tévénézési idejük 17,6 százalékát fordították sportműsorokra, míg tavaly csak 4,9 százalékát.
Akik nézték az úszóversenyeket, átlag 2 óra 8 percen át követték az eseményeket. Vívás esetében 1 óra 45 perc jutott egy nézőre, kajak-kenunál pedig 1 óra 32 perc.
Az olimpia közvetítéseire 5,2 millióan figyeltek oda legalább egy percig. Úszásra 3 millió 54 ezren fordítottak legalább egy percet, vívásra 2 millió 964 ezren, kajak-kenura pedig 2 millió 953 ezren.
Rekord nézőszámokat főműsoridőben regisztráltak. A legnagyobbat augusztus 15-én 21 óra 42 perckor, amikor a magyar-ausztrál női vízilabda mérkőzésen ötméteresekkel döntötték el a továbbjutást. „Ezüstérmes” az augusztus 6-i 20 óra 5 perces időpont, Hosszú Katinka 400 méter vegyes előfutamánál. Utána pedig augusztus 7-én 20 óra 4 perc következik; akikor a 4×100 méteres férfi gyorsváltó előfutamában a magyarok országos csúcsot értek el.
Ami a hajnali tévénézőket illeti, közöttük népességbeli arányukhoz képest felülreprezentáltak a Budapesten vagy kisebb vidéki városban lakók, egy-két személyes háztartásban élők, legalább középiskolát végzettek, menedzserek, egyéni vállalkozók és szellemi munkát végzők, valamint a 35 évesnél idősebbek.
Az egy hónapos labdarúgó Európa-bajnokság meccseiből legalább egy percet 6,25 millióan láttak a 15 éves és idősebb korosztályból. Mind a négy magyar mérkőzés élő közvetítéséből 1 millióan láttak legalább 1 percet.
Az EB ötvenegy élő közvetítéséből egy magyar meccset átlag 80 percig, míg egy nem magyar vonatkozásút átlagosan 55 percig kísértek figyelemmel a hazai képernyőkön. A portugál-francia döntő alatt pedig – még a hosszabbítás ellenére is – egy nézőre átlag 106 perc jutott.
Idén június 10. és július 10. között a sport tematikájú műsorok a magyarországi csatornák sugárzási idejének 6,3 százalékát tették ki. Szemben a tavalyi hasonló időszak 4,2 százalékos arányával. A nézők pedig tévézésre szánt idejük 16 százalékát fordították sportműsorokra; több mint ötször annyit, mint egy évvel korábban.
Figyelmet érdemel, hogy az EB nyolcvannégy élő és ismételt mérkőzéseinek műsorkörnyezetében a hazai csatornák összesen közel 34 órányi időtartamban 5 594 reklámot sugároztak. Közülük a legtöbb, 726 darab szeszes italt népszerűsített, abból 666 db sört. Utána a gyógyhatású készítmények következnek 449, majd az autók 339 reklámmal. Az EB legnézettebb reklámfilmje a magyar-belga meccs szünetében került képernyőre. (Nielsen)
:
Kapcsolódó cikkeink
Akarsz egy ölelést?
Varázslatos, amikor találkozik a világ! – hangzott a Coca-Cola olimpiai szlogenje,…
Tovább olvasom >Súlyos kritika érte az olimpia kólás poharait
A párizsi olimpia szervezői az eddigi legzöldebb játékokat ígérték, de…
Tovább olvasom >A Visa adatai alapján kiderül, hogyan élénkíti a francia gazdaságot a megnövekedett fogyasztás a 2024-es párizsi olimpiai játékokon
A Visa, az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetéstechnológiai partnere,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >