Nielsen: Elégedett Ön a fizetésével?
Ahhoz, hogy az ember érzékelje, elégedett-e a jövedelmével, gyakran szükségét érzi egy összehasonlítási alapnak. Csak a jövedelem abszolút értékével agyunk nem sokat tud kezdeni. Ezért helyzetünk megítélése érdekében gyakran figyelünk másokra, hogy állnak ők. Ilyenkor nézzük a szomszéd rétjét, zöldebb-e.
Mindenesetre a fogyasztók életstílusában, vásárlási szokásaiban nagy szerepet játszik egyrészt, hogy mennyi a jövedelmük, másrészt pedig, hogy azzal mennyire elégedettek.
A témáról a Nielsen egyik kutatása azt az eredményt hozta, hogy régiónk többi országaihoz képest a magyarok kisebb arányban elégedettek munkabérükkel, mint a többség. Mutatóink ebből a szempontból a szerbekéhez és a szlovénekéhez hasonlítanak.
Legnagyobb arányban elégedettek az osztrákok, és a szlovákok követik őket, majd a horvátok és a románok.
Meg kell azonban jegyezni, hogy a kérdés nem a fizetés nagyságára vonatkozott, hanem csak az elégedettség mértékére.
Árnyalja a képet Achternbusch német rendező gondolata: „A kellemes érzés, hogy az embernek van pénze, nem annyira intenzív, mint az a rossz érzés, amikor nincs pénze”.
Rousseau francia filozófus pedig majdnem háromszáz éve azt mondta: „Szabadságunk eszköze a birtokunkban lévő pénz, amit pedig hajszolunk, az a szolgaságé.”
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >