Nielsen: Elégedett Ön a fizetésével?
Ahhoz, hogy az ember érzékelje, elégedett-e a jövedelmével, gyakran szükségét érzi egy összehasonlítási alapnak. Csak a jövedelem abszolút értékével agyunk nem sokat tud kezdeni. Ezért helyzetünk megítélése érdekében gyakran figyelünk másokra, hogy állnak ők. Ilyenkor nézzük a szomszéd rétjét, zöldebb-e.
Mindenesetre a fogyasztók életstílusában, vásárlási szokásaiban nagy szerepet játszik egyrészt, hogy mennyi a jövedelmük, másrészt pedig, hogy azzal mennyire elégedettek.
A témáról a Nielsen egyik kutatása azt az eredményt hozta, hogy régiónk többi országaihoz képest a magyarok kisebb arányban elégedettek munkabérükkel, mint a többség. Mutatóink ebből a szempontból a szerbekéhez és a szlovénekéhez hasonlítanak.
Legnagyobb arányban elégedettek az osztrákok, és a szlovákok követik őket, majd a horvátok és a románok.
Meg kell azonban jegyezni, hogy a kérdés nem a fizetés nagyságára vonatkozott, hanem csak az elégedettség mértékére.
Árnyalja a képet Achternbusch német rendező gondolata: „A kellemes érzés, hogy az embernek van pénze, nem annyira intenzív, mint az a rossz érzés, amikor nincs pénze”.
Rousseau francia filozófus pedig majdnem háromszáz éve azt mondta: „Szabadságunk eszköze a birtokunkban lévő pénz, amit pedig hajszolunk, az a szolgaságé.”
Kapcsolódó cikkeink
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >KPMG: A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >