Nielsen: Indul a kézkrémszezon
A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindul a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra. 2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás.
A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma: 2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított, ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.
Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.
A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet.
Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz „nőitáska-kompatibilis”, de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.
A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.
„Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy.”
Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Meglepően jól teljesítenek a L’Oreal részvényei
A L’Oreal részvényei pénteken jelentős, 5%-os emelkedést mutattak, ami a…
Tovább olvasom >Új korszak az arcápolásban
Az arcápolási termékek piacának dinamikus növekedése nem új jelenség, azonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >