Nielsen: Indul a kézkrémszezon
A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindul a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra. 2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás.
A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma: 2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított, ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.
Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.
A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet.
Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz „nőitáska-kompatibilis”, de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.
A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.
„Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy.”
Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak az arcápolásban
Az arcápolási termékek piacának dinamikus növekedése nem új jelenség, azonban…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >AVON: a nők kétharmada a természetesebb sminket részesíti előnyben
A nők szépségápolási döntéseit befolyásoló tényezők köre igen összetett, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >