Nielsen: másfélszeresére nőtt az antidepresszánsok kisker forgalma itthon
Értékben 48 százalékkal, mennyiségben 26 százalékkal emelkedett az antidepresszánsok forgalma Magyarországon 2018. szeptember és 2019 augusztusa között az előző év azonos időszakához képest, derült ki a Nielsen nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adataiból. Ez 156 millió forintot és 105 ezer doboz tablettát és kapszulát jelent. A kedélyjavítók forgalma október és december között jár csúcsra, ekkor realizálódik a mennyiségi forgalom közel 30 százaléka.
Meredeken kilőtt a drogériákban és nemzetközi kiskereskedelmi egységekben megvásárolható antidepresszánsok forgalma: értékben közel ötven százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, míg mennyiségben több mint egynegyedével több fogy belőlük, ez 22 ezerrel magasabb dobozszám és hat és fél millió tablettát/kapszulát takar.
A kapszula, tabletta és – ritkábban – folyadék formátumú antidepresszánsok abszolút királya a kapszula: az értékbeli forgalom négyötöde ilyen. Érdekesség, hogy ez a kiszerelés az előző év azonos időszakához képest kétharmados értékbeli növekedést ért el.
Az elhúzódó mélabú elleni küzdelemben a nagyobb kiszerelések irányába tolódik a kereslet: az 50-99 darabos csomagok gyakorlatilag megtízszerezték értékbeli forgalmukat, mennyiségben pedig 15-ször több fogy belőlük, mint korábban. Ezzel párhuzamosan a kisebb kiszerelések (30-49) értékbeli forgalma csökkenőben van; részesedésük jelenleg 40 százalékos, míg a nagyobb dobozok viszik a kedélyjavítók értékbeli forgalmának a felét.
„Ősszel megugrik a kedélyjavítók iránti kereslet” – mondta Nagy Kitti, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „A borongós kedélyállapot és az őszi-téli rossz idő ellen egyre többen választják a kategóriát. Ekkor realizálódik a teljes éves forgalom mintegy 30 százaléka. A teljes szezon jellemzően szeptember és március közé esik, és decemberben tetőzik.”
A kiskereskedelmi forgalomban kapható kedélyjavítók több mint háromnegyedét drogériákban vásárolja a magyar fogyasztó. A gyógyszertárak antidepresszáns-értékesítésére nem terjed ki a Nielsen kiskereskedelmi indexe. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >