Nielsen: lassult az élelmiszereladások növekedési üteme
Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben. Mintegy 1 200 milliárd forintos bolti forgalmuk 2016. január-szeptember során 2 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban Múlt év első háromnegyed évében még 7 százalékkal emelkedett az eladás tavalyelőtt január-szeptemberhez. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, amely kilencven felmért élelmiszer kategória eladási adatait tartalmazza.
Mennyiséget tekintve 1 százalékos csökkenést regisztráltak egyik kilenc hónapos időszakról a másikra. Egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató.
Az érték szempontjából átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt a boltok bevétele a Nielsen által mért legnagyobb forgalmú húsz kategória felében: sajt (3 százalék), gyümölcslé (6), gyümölcsjoghurt (3), édes keksz (7), kutyaeledel (6), étolaj (8), táblás csokoládé (3), energia- és sportital (6), macskaeledel (8) valamint cukorka (3).
„Figyelemre méltóan változik az egyes bolttípusok piaci pozíciója” – állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – „Nemzetközi összehasonlításban elaprózott élelmiszer-kiskereskedelmünk zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja. Forgalmuk trendje azonban eltér az általánostól, mert értéket tekintve csökkent a harmadik negyedévben. A többi csatornában viszont nőttek e bevételek: hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres szegmensben viszont már 4, a 201-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal”.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2015. január-
szeptember |
2016. január-
szeptember |
2 500 nm felett |
25 |
25 |
401-2 500 nm |
39 |
40 |
201-400 nm |
8 |
8 |
51-200 nm |
19 |
18 |
50 nm és kisebb |
9 |
9 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 4,1, százalékkal emelkedett augusztusban az előző év azonos időszakához viszonyítva
Augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2,…
Tovább olvasom >NGM: hatodik hónapja töretlen a fogyasztás bővülése, júniusban újabb jelentős növekedés a kiskereskedelmi forgalomban
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján 2024 júniusában 2,6…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >