Nielsen: kiugró változás a légfrissítők piacán

Veres Nóra
senior piackutatási
tanácsadó
Nielsen
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma a 2017 júniusa és 2018 májusa közötti időszakban értékben 11 százalékkal emelkedett a tavalyi év ugyanezen periódusához képest, amellyel több mint 10 milliárd forintot ért el. Mennyiségi eladás tekintetében pedig 10 százalékkal nőtt a kategória a Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján.
A légfrissítők bolti eladása erősen koncentrált, a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elviszik az értékben mért forgalom 59 százalékát mind az idei, mind a tavalyi időszakot nézve. Stabilan 43 százalék a hipermarketek mutatója, a drogériák súlya 32 százalékról 33-ra emelkedett.
Javult némileg a kategória gyártói márkáinak piaci pozíciója. Az értékben mért forgalomban 82 százalék volt a részarányuk 2017. június és 2018. május között, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >