Nielsen: kiugró változás a légfrissítők piacán
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma a 2017 júniusa és 2018 májusa közötti időszakban értékben 11 százalékkal emelkedett a tavalyi év ugyanezen periódusához képest, amellyel több mint 10 milliárd forintot ért el. Mennyiségi eladás tekintetében pedig 10 százalékkal nőtt a kategória a Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján.
A légfrissítők bolti eladása erősen koncentrált, a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elviszik az értékben mért forgalom 59 százalékát mind az idei, mind a tavalyi időszakot nézve. Stabilan 43 százalék a hipermarketek mutatója, a drogériák súlya 32 százalékról 33-ra emelkedett.
Javult némileg a kategória gyártói márkáinak piaci pozíciója. Az értékben mért forgalomban 82 százalék volt a részarányuk 2017. június és 2018. május között, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >