Nielsen: hét százalékkal nőtt a recept nélküli gyógyszerek és gyógyhatású készítmények forgalma
Recept nélkül nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből 7 százalékkal (OTC) nagyobb bevételt ért el a kiskereskedelem (patikák és patikán kívüli forgalom) idén az első félévben, mint tavaly a hasonló időszakban. A Nielsen által mért harmincöt kategória forgalma mintegy 63 milliárd forintot tett ki ez év január-júniusban.
A vény nélkül beszerezhető gyógyszerek és gyógyhatású készítmények bevételének közel felét (45 százalékát) érik el együttesen a legnagyobb forgalmú vitaminok és étrendkiegészítők, továbbá fájdalomcsillapítók.
A vitaminok és étrend kiegészítők értékesítése a totál OTC kategóriával közel azonos mértékben, 8 százalékkal emelkedett, értéket tekintve. A fájdalomcsillapítóknál nagyobb mértékű, 11 százalékos növekedést regisztráltak a piackutatók, féléves összehasonlításban.
Érték szempontjából a forgalom szerinti rangsorban utánuk következő köhögéscsillapítók/megfázás elleni szerek eladása 2 százalékkal kisebb lett, míg a visszér kezelésére való, illetve keringést javító készítményeké 2 százalékkal nőtt.
A fél év alatt 100 millió forintnál nagyobb forgalmat elérő OTC termékek közül átlag feletti növekedést regisztrált a Nielsen orrdugulás elleni szereknél (18 százalék), puffadás elleni szereknél (11), bőrgyulladások helyi kezelésére szolgáló készítményeknél (13), szemészeti készítményeknél (10), enyhe hashajtóknál (12), valamint prosztata kezelésére való gyógyszereknél (9).
Összességében a Nielsen által mért harmincöt OTC kategória közül, érték szempontjából huszonhétnek nőtt a forgalma, idén január-júniusban, míg nyolcé csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >