Nielsen: gyógyhatású készítmények és élelmiszerek tv-reklámjait láthattuk a legtöbbet

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 18. 11:38

Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszerek, szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.

nielsen

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

Élelmiszerek közül puding/tejalapú desszert, szeletes csokoládé valamint gyümölcslé tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. Testápoló szereknél arckrém és fogkrém érte el a legnagyobb GRP-t, a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint.

Figyelemre méltóan aktív az élelmiszerkereskedelem is, amely a termékosztályok GRP rangsorában a negyedik helyre került; 6 461 százalékpontja majdnem kétszer annyi, mint a puding/tejalapú desszert 3 494-es mutatója.

Hipermarketek is beletartoznak a top húsz termékosztályba, 3 149 százalékponttal.

A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet.

Összesen 625 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt; 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban.

Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban. A tavalyi második hónapinál 14 százalékkal többet. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

A 2016. február során tévéreklámjaikkal a legtöbb nézőt elért szektorok GRP-je.

Kategória 2015.

február

2016.

február

Gyógyhatású készítmények

55 481

62 759

Élelmiszer

24 792

25 683

Szépségápolás

16 526

18 407

Kereskedelem

24 761

16 760

Telekommunikáció

9 046

10 757

Pénzintézetek

7 496

7 888

Háztartási cikk

6 846

6 046

Közlekedés

5 871

5 821

Szolgáltatás

6 183

5 758

Szabadidő

4 630

4 174

 Forrás: Nielsen Közönségmérés

Napi fogyasztási cikkek néhány nagy GRP-t elért termékosztályával kapcsolatos tévéreklámok százalékpontjai 2016 februárban.

Kategória 2015.

február

2016.

február

Megfázás, influenza elleni készítmények

19 950

20 385

Vitamin, vitaminital

12 271

14 830

Egyéb gyógytermék

7 156

9 311

Élelmiszerkereskedelem

6 171

6 461

Puding, tejalapú desszert

3 258

3 494

Szeletes csokoládé

4 493

3 396

Hipermarket

3 440

3 149

Fogkrém

2 498

2 100

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Kapcsolódó cikkeink