Nielsen: gyógyhatású készítmények és élelmiszerek tv-reklámjait láthattuk a legtöbbet
Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszerek, szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
Élelmiszerek közül puding/tejalapú desszert, szeletes csokoládé valamint gyümölcslé tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. Testápoló szereknél arckrém és fogkrém érte el a legnagyobb GRP-t, a Nielsen Közönségmérés Kft. mérése szerint.
Figyelemre méltóan aktív az élelmiszerkereskedelem is, amely a termékosztályok GRP rangsorában a negyedik helyre került; 6 461 százalékpontja majdnem kétszer annyi, mint a puding/tejalapú desszert 3 494-es mutatója.
Hipermarketek is beletartoznak a top húsz termékosztályba, 3 149 százalékponttal.
A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet.
Összesen 625 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt; 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban.
Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban. A tavalyi második hónapinál 14 százalékkal többet. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
A 2016. február során tévéreklámjaikkal a legtöbb nézőt elért szektorok GRP-je.
Kategória | 2015.
február |
2016.
február |
Gyógyhatású készítmények |
55 481 |
62 759 |
Élelmiszer |
24 792 |
25 683 |
Szépségápolás |
16 526 |
18 407 |
Kereskedelem |
24 761 |
16 760 |
Telekommunikáció |
9 046 |
10 757 |
Pénzintézetek |
7 496 |
7 888 |
Háztartási cikk |
6 846 |
6 046 |
Közlekedés |
5 871 |
5 821 |
Szolgáltatás |
6 183 |
5 758 |
Szabadidő |
4 630 |
4 174 |
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Napi fogyasztási cikkek néhány nagy GRP-t elért termékosztályával kapcsolatos tévéreklámok százalékpontjai 2016 februárban.
Kategória | 2015.
február |
2016.
február |
Megfázás, influenza elleni készítmények |
19 950 |
20 385 |
Vitamin, vitaminital |
12 271 |
14 830 |
Egyéb gyógytermék |
7 156 |
9 311 |
Élelmiszerkereskedelem |
6 171 |
6 461 |
Puding, tejalapú desszert |
3 258 |
3 494 |
Szeletes csokoládé |
4 493 |
3 396 |
Hipermarket |
3 440 |
3 149 |
Fogkrém |
2 498 |
2 100 |
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Kapcsolódó cikkeink
A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság ütemtervet készített a mezőgazdaság és az élelmiszeripar versenyképességének javítására
Az Európai Bizottság ütemtervet tett közzé szerdán a mezőgazdaság és…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,3 százalékkal mérséklődött 2024 decemberében
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >