Nielsen: értékben öt százalékkal nőtt, mennyiségben nem változott az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma
A kiskereskedelemben 5 százalékkal nőtt, mintegy 1 145 milliárd forintra a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória forgalma 2011. december-2012. szeptember között, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Mennyiség szempontjából változatlan maradt az eladás.
Megállt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának koncentrációja. Ugyanis a lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek érték szempontjából a legutóbbi tíz hónap során, élelmiszer eladásából ugyanúgy 35 százalékos piaci részesedést értek el, mint a tavalyi hasonló időszakban.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya 34-ről 35 százalékra emelkedett. Ezzel egyidőben a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzlettípus mutatója 31 százalékról 30-ra csökkent.
Figyelemre méltó, hogy kedvezően alakult a tejtermékek trendje. Tizenhat kategóriájuk mintegy 220 milliárd forint forgalmat ért el tíz hónap alatt. Közülük tizenegynél értékben is, mennyiségben is növekedést regisztrált a Nielsen. Kiemelkedik értékben a margarin 15, valamint a tejföl és a gyümölcsjoghurt plusz 8-8 százalékkal. Mennyiséget tekintve natúr joghurtból 7, margarinból és túróból 6-6 százalékkal adtak el többet a boltok a legutóbbi tíz hónap alatt, mint a múlt évi hasonló periódusban.
A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül mind értékben, mind mennyiségben a következők forgalma nőtt, tíz hónapos összehasonlításban: sör, sajt, ásványvíz, tejföl és étolaj.
A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb bolttípusok átlagos piaci részesedését jóval meghaladja a jelentős forgalmú kategóriák közül például a szeletes csokoládé, szénsavas üdítőital, cukorka, vodka és energiaital mutatója.
Ezzel egyidőben a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben az élelmiszerek átlagánál sokkal többet adtak el például sajtból, jégkrémből, étolajból és ásványvízből, a legutóbbi tíz hónap alatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >