Nielsen: Értékben és mennyiségben is növekedett az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom
Közel 750 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. május között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; 4 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
„Mind értékben, mind mennyiségben átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, továbbá hűtött szeletes édesség kiskereskedelmi értékesítése” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – „Szénsavas üdítőitaloknál csaknem minden gyártó eladása nőtt, így a kereskedelmi márkáké, valamint az olcsóbb, úgynevezett B márkáké is. Gyümölcslénél leginkább a 100 százalékos gyümölcstartalmú kereskedelmi márkás termékeknél regisztráltunk kiemelkedő növekedést a 401-2 500 négyzetméteres csatornában”.
Mellettük figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el mind értéket tekintve, mind mennyiség szempontjából például a bitter, energia- és sportital, sós keksz valamint chips is, egyik hat hónapos időszakról a másikra. Bitternél a márkás italok fejlődtek jelentősen, miközben a kereskedelmi márkák forgalma is enyhén emelkedett.
„Regionálisan értéket tekintve az északkeleti, mennyiség szempontjából a délkeleti megyékben emelkedett legnagyobb mértékben az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma” – állapítja meg Barta Mónika.
Rámutat, hogy az eladáshelyek piaci pozíciója évek óta koncentrálódást jelez, ami azonban most megtorpant: „A 400 négyzetméternél nagyobb, modern bolttípusok értékben mért piaci részesedése ugyanúgy 67 százalékot ért el legutóbb december-május között, mint egy évvel korábban. Ugyanis a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek forgalma 2 százalékkal kisebb lett, mint a tavalyi hasonló periódusban. Emiatt piacrészük 29 százalékról 28-ra csökkent. Viszont a szupermarketeket valamint diszkontokat magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért forgalma 7 százalékkal bővült, és ezáltal piaci részesedése 38 százalékról 39-re változott”.
Szintén az átlagnál nagyobb, 5 százalék plusz bevételt értek el december-májusban a hagyományos kis boltok közül az 51-200 négyzetméteresek. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 4,1, százalékkal emelkedett augusztusban az előző év azonos időszakához viszonyítva
Augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2,…
Tovább olvasom >NGM: hatodik hónapja töretlen a fogyasztás bővülése, júniusban újabb jelentős növekedés a kiskereskedelmi forgalomban
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján 2024 júniusában 2,6…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >