Nielsen: a Túró Rudi a kedvenc hűtött szeletes édesség
Több mint 38 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók hűtött szeletes édességet a 2017. augusztus és 2018. július közötti időszakban, ami 11%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A Nielsen adatai szerint mennyiségben ez több mint 14 ezer tonna hűtött desszertet jelent, ami 7%-os növekedést mutat.
A magyaroknál a Túró Rudi a kedvenc, a teljes kategória eladásának kétharmadát teszi ki, 7%-os értékbeli növekedést mutatott a vizsgált időszakban a megelőző évhez képest. A snack típusú hűtött szeletes édességek eladása is gyarapodott, 16%-os értékbeli növekedést produkált ez a szegmens. Az ízeket tekintve még mindig az extra ízesítés nélküli termékeket viszik a vásárlók: az eladások majdnem felét alkotják.
Kiszerelés tekintetében leginkább az egydarabos termékeket preferálják, de a vásárlások egynegyede 2–5 csomagolásokban történik, míg a nagyobb, 6–10-es pakkok a forgalom több mint egytizedét adják. Jellemzően a nagy üzletekben koncentrálódnak az eladások: a 400 m²-nél nagyobb üzletekben értékesítik a hűtött szeletes édességek több mint kétharmadát. Még az 50–200 négyzetméteres csatorna részesedik nagyobb arányban az eladásokból, egyötöde jut rájuk. A térséget tekintve pedig a Budapest és környéke régióban zajlik az eladások több mint egyharmada, őket követi az északkeleti régió, amely egynegyed arányban részesedik.
Kapcsolódó cikkeink
Olimpiai sikereinkért kéz a kézben: a Magyar Olimpiai Bizottság és a Pöttyös közös kampányt indít
2024-ben minden sportszerető ráérezhet a szurkolás ízére! A Pöttyös és…
Tovább olvasom >Nem fagyott be az innovációs kedv a hűtött szeletes édességek között
Bár komoly mértékben nőtt a tejszeletek, Túró Rudik és egyéb…
Tovább olvasom >Nagy leépítések jönnek a Túró Rudinál
A holland FrieslandCampina tejipari szövetkezet bejelentette, hogy következő két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >