NGM: új pénztárgép-szabályozás a zökkenőmentes átállás érdekében
Az online pénztárgépre való átállás megkönnyítése érdekében három új rendeletet hozott a nemzetgazdasági miniszter, ezek egyike szerint a szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy leadják pénztárgép megrendeléseiket a forgalmazóknak, akiknek 8 napjuk lesz a megrendelések visszaigazolására – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium az MTI-vel pénteken.
Azoknak, akik nem kapnak visszaigazolást 8 napon belül, lehetőségük lesz a NAV internetes felületén gépet rendelni. A tárca bízik abban, hogy az új szabályozásnak köszönhetően megszűnnek azok a pénztárgépgyártást gátló tényezők, amelyek az elmúlt időszakban nehezítették az új pénztárgépek üzembe helyezésének gördülékeny megvalósulását – áll a közleményben.
Az új előírások az új gépekre való átállási folyamat meggyorsítását szolgálják.
A NAV tapasztalatai szerint olyan megrendelési gyakorlat alakult ki a pénztárgéppiacon, amely gátolja a pénztárgépek tömeggyártását, így az átállást is nehezíti. A megrendelési problémák jellemzően a viszonteladók, szervizek körében jelentkeztek, mivel ezek a piaci szereplők sok esetben nem konkrét pénztárgéptípusra, hanem több gyártó termékére, vagylagosan, szállítási határidő megjelölése nélkül vettek fel rendelést, amelyeket a gyártók (forgalmazók) felé nem továbbítottak, vélhetően azért, hogy az összegyűjtött megrendelés állománnyal alkupozícióba kerüljenek.
Az új rendelet az NGM szerint orvosolja ezt a problémát orvosolja. A viszonteladóknak, szervizeknek a rendelet hatálybalépésétől számítva 8 napjuk lesz arra, hogy a náluk megrendelt pénztárgépek leszállítása érdekében intézkedjenek a forgalmazóknál, akiknek – a rendelet hatálybalépésétől számított 8 napon belül – vissza kell igazolniuk a megrendeléseket.
Tehát a kereskedőknek, vendéglátósoknak a rendelet kihirdetését követő 8. napig semmit nem kell csinálniuk, csak várni, hogy kapnak-e visszaigazolást a megrendeléseikre. Ha a cserével érintett vállalkozó nem kap visszaigazolást 8 napon belül, akkor lehetősége nyílik a NAV internetes felületén gépet rendelni.
A NAV honlapjának előnye, hogy ezen a felületen kizárólag érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépekre adható le megrendelés, amely közvetlenül a forgalmazókhoz jut el, így mindenki biztos lehet abban, hogy a megrendelése nyomán valóban kap pénztárgépet – olvasható az NGM közleményében.
Az átállás előrehaladásának nyomon követése érdekében a rendelet adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő a forgalmazók részére. Az új szabályozás szerint a rendelet hatálybalépésétől számított 15 napon belül valamennyi engedéllyel rendelkező forgalmazónak elektronikus úton be kell jelentenie a saját megrendelőikre vonatkozó adatokat, megjelölve a vállalt szállítási határidőt is.
A fentieken túl, az egyértelműség, és az értelmezési kérdések elkerülése érdekében péntektől külön-külön rendelet határozza meg az online pénztárgépekre és a taxaméterekre vonatkozó szabályokat, a közös rendelet hatályát veszti. A másik két rendeletben lévő szabályok tartalmukban nem térnek el a jelenleg hatályos előírásoktól, így például az átállási határidőben sem hoznak változást, azonban a két területre vonatkozó szabályozás elkülönítése segíti a jogalkalmazást – közölte az NGM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >