NGM: több mint 68 milliárd forint uniós fejlesztési forrásról döntöttek
Budapest, 2016. augusztus 25., csütörtök (MTI) – Újabb támogatói döntések születtek a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében, több mint 68 milliárd forint európai uniós fejlesztési forrást nyert el 247 projekt – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.
A vállalatok kutatás-fejlesztési, innovációs (K+F+I) tevékenységének támogatása című pályázati felhívás keretében megvalósuló fejlesztések összértéke meghaladja a 128 milliárd forintot – tájékoztatott Rákossy Balázs, az NGM európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára. A pályázaton mikro-, kis-, és középvállalkozások, illetve nagyvállalatok indulhattak.
A vissza nem térítendő támogatással a magyar vállalkozások K+F+I tevékenységét ösztönzik olyan projektek támogatásával, amelyek jelentős szellemi hozzáadott értéket tartalmazó, új, piacképes termékek, szolgáltatások, technológiák, továbbá ezek prototípusainak kifejlesztését eredményezik.
Rákossy Balázs felidézte: a 2007-2013-as uniós költségvetési ciklusban összesen 353 milliárd forintot használhattak fel a pályázók K+F+I célra, az új, 2014-2020-as fejlesztési ciklusban ennek több mint duplája jut innovációs célokra, a 2730 milliárd forint keretösszegű GINOP-ban mintegy 750 milliárd forint. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a kutatás-fejlesztést és innovációt érintő ráfordítások GDP-arányos mértéke 1,8 százalékra emelkedjen 2020 végére, ami csaknem a duplája a 2007-es értéknek – ismertette az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >NGM: újra dinamikusan, 4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 októberében tovább…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >