NGM: negyvenhat hónapja emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Negyvenhat hónapja folyamatosan emelkedik a magyar kiskereskedelmi forgalom – mondta Marczinkó Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) áprilisi kiskereskedelmi adataira reagálva.
Kiemelte, naptárhatással kiigazítva áprilisban 2 százalékkal bővült a kiskereskedelem a tavaly áprilisi magas értékről.
Marczinkó Zoltán kifejtette: a kiskereskedelmi forgalom emelkedésére a bérmegállapodásnak tartós a növekedési hatása. Az idén januárban a minimálbér 15 százalékkal, a garantált bérminimum 25 százalékkal nőtt, ennek hatására a nettó átlagbérek 8,2 százalékkal emelkedtek, és az idei 2 százalék körüli átlagos inflációval összevetve, az látható, hogy jelentős többlet halmozódik fel a lakosságnál.
A beruházásoknak is tartós növekedést ígérő hatása lesz a gazdaságra, köztük a kiskereskedelemre – mutatott rá a helyettes államtitkár.
Marczinkó Zoltán arra hívta fel a figyelmet, hogy a nem élelmiszer jellegű termékek forgalma jobban növekedett, mint az élelmiszer-, illetve az üzemanyag fogyasztás.
Fontosnak nevezte a helyettes államtitkár, hogy a lakossági költések a tartós elkötelezettség irányába mutatnak. Példaként említette, hogy a kiadott lakásépítési engedélyek száma 89 százalékkal emelkedett, 47 százalékkal több lakást építettek az idén, mint a tavalyi év hasonló időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ma lép életbe a gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás
A kormány a lakosság, kiemelten a családok és a nyugdíjasok…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >