NGM: negyvenhat hónapja emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Negyvenhat hónapja folyamatosan emelkedik a magyar kiskereskedelmi forgalom – mondta Marczinkó Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) áprilisi kiskereskedelmi adataira reagálva.
Kiemelte, naptárhatással kiigazítva áprilisban 2 százalékkal bővült a kiskereskedelem a tavaly áprilisi magas értékről.
Marczinkó Zoltán kifejtette: a kiskereskedelmi forgalom emelkedésére a bérmegállapodásnak tartós a növekedési hatása. Az idén januárban a minimálbér 15 százalékkal, a garantált bérminimum 25 százalékkal nőtt, ennek hatására a nettó átlagbérek 8,2 százalékkal emelkedtek, és az idei 2 százalék körüli átlagos inflációval összevetve, az látható, hogy jelentős többlet halmozódik fel a lakosságnál.
A beruházásoknak is tartós növekedést ígérő hatása lesz a gazdaságra, köztük a kiskereskedelemre – mutatott rá a helyettes államtitkár.
Marczinkó Zoltán arra hívta fel a figyelmet, hogy a nem élelmiszer jellegű termékek forgalma jobban növekedett, mint az élelmiszer-, illetve az üzemanyag fogyasztás.
Fontosnak nevezte a helyettes államtitkár, hogy a lakossági költések a tartós elkötelezettség irányába mutatnak. Példaként említette, hogy a kiadott lakásépítési engedélyek száma 89 százalékkal emelkedett, 47 százalékkal több lakást építettek az idén, mint a tavalyi év hasonló időszakában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >