NGM: a kiskereskedelem bővülése a lakosság bizalmát jelzi
Mérsékelten bővült februárban a kiskereskedelmi forgalom, amely már 44 hónapja folyamatosan erősödik – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira reagálva.
A KSH legfrissebb közlése szerint a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest.
Marczinkó Zoltán szerint a februári adat egyebek mellett azzal magyarázható, hogy tavaly februárban a kiskereskedelmi forgalom 7,6 százalékkal nőtt, ami a 2016-os évet tekintve egy kiemelkedően magas adat volt és idén ezt a magas bázist kellett megugrani, ami sikerült is, igaz kicsit kisebb mértékben.
Arra a kérdésre, hogy hogyan ítéli meg az értékesítés nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben mért 3,1 százalékos emelkedését, a helyettes államtitkár kifejtette: általában már 2016-ban is ez az alág húzta a kiskereskedelmi forgalmat. A nem élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővülése egy nagyon pozitív üzenet, a tartós fogyasztási cikkek forgalmának növekedése egyfajta bizalmat jelent a lakosság részéről – mondta.
Marczinkó Zoltán az év további részében várt eredményekről közölte: a foglalkoztatási, az inflációs, valamint a nettó bérkiáramlási vagy reálkereseti adatok mind-mind a növekedés irányába mutatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >Újabb eszközzel támogatja a kormány a turisztikai ágazatot
A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely az…
Tovább olvasom >Új lépés a kkv-k megerősítése érdekében, elindult a Nemzeti Bajnokok hitelprogram
Megjelent a GINOP Plusz Nemzeti Bajnokok pályázati felhívás, amelyben 155…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót
A Sanofi francia gyógyszeripari vállalat több mint 9 milliárd dollárért…
Tovább olvasom >