NGM: a kiskereskedelem bővülése a lakosság bizalmát jelzi
Mérsékelten bővült februárban a kiskereskedelmi forgalom, amely már 44 hónapja folyamatosan erősödik – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira reagálva.
A KSH legfrissebb közlése szerint a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest.
Marczinkó Zoltán szerint a februári adat egyebek mellett azzal magyarázható, hogy tavaly februárban a kiskereskedelmi forgalom 7,6 százalékkal nőtt, ami a 2016-os évet tekintve egy kiemelkedően magas adat volt és idén ezt a magas bázist kellett megugrani, ami sikerült is, igaz kicsit kisebb mértékben.
Arra a kérdésre, hogy hogyan ítéli meg az értékesítés nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben mért 3,1 százalékos emelkedését, a helyettes államtitkár kifejtette: általában már 2016-ban is ez az alág húzta a kiskereskedelmi forgalmat. A nem élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővülése egy nagyon pozitív üzenet, a tartós fogyasztási cikkek forgalmának növekedése egyfajta bizalmat jelent a lakosság részéről – mondta.
Marczinkó Zoltán az év további részében várt eredményekről közölte: a foglalkoztatási, az inflációs, valamint a nettó bérkiáramlási vagy reálkereseti adatok mind-mind a növekedés irányába mutatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >NGM-helyettes államtitkár: még várják a jelentkezőket a Nyári diákmunka programra
Már több mint 21 ezren vállaltak munkát a Nyári diákmunka…
Tovább olvasom >Nyugták új korszaka: már elérhető az e-pénztárgép, 2026-tól kötelező lesz
2026. szeptember 1-jétől minden magyar vállalkozónak kötelező lesz nyugtát adni…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >