NGM: a kiskereskedelem bővülése a lakosság bizalmát jelzi
Mérsékelten bővült februárban a kiskereskedelmi forgalom, amely már 44 hónapja folyamatosan erősödik – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataira reagálva.
A KSH legfrissebb közlése szerint a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,0 százalékkal, a naptárhatástól megtisztítva 1,2 százalékkal nőtt februárban az előző év azonos időszakához képest.
Marczinkó Zoltán szerint a februári adat egyebek mellett azzal magyarázható, hogy tavaly februárban a kiskereskedelmi forgalom 7,6 százalékkal nőtt, ami a 2016-os évet tekintve egy kiemelkedően magas adat volt és idén ezt a magas bázist kellett megugrani, ami sikerült is, igaz kicsit kisebb mértékben.
Arra a kérdésre, hogy hogyan ítéli meg az értékesítés nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben mért 3,1 százalékos emelkedését, a helyettes államtitkár kifejtette: általában már 2016-ban is ez az alág húzta a kiskereskedelmi forgalmat. A nem élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővülése egy nagyon pozitív üzenet, a tartós fogyasztási cikkek forgalmának növekedése egyfajta bizalmat jelent a lakosság részéről – mondta.
Marczinkó Zoltán az év további részében várt eredményekről közölte: a foglalkoztatási, az inflációs, valamint a nettó bérkiáramlási vagy reálkereseti adatok mind-mind a növekedés irányába mutatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >NGM: újra dinamikusan, 4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 októberében tovább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >