NGM: hétfőtől könnyebb lesz összehasonlítani a tojás árát
A hétfőtől életbelépő rendeletmódosítás szerint a tojás darabárát azonos méretben kell ezentúl feltüntetni a súlyra vetített egységárral – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vasárnapi, MTI-nek küldött közleményében.
Közölték: így a vásárlók számára azonnal összehasonlítható lesz az eltérő méretű és tömegű tojások darabára a súlyra vetített egységárral. Az eddigi négy (S, M, L és XL) méretkategória szerint osztályozott tojásoknál ugyanis nem feltétlenül jelent meg a tényleges súly szerinti különbség, így a súlyra vetített ár nem volt olcsóbb a kisméretű tojásoknál a nagyobb méretűekhez képest.
A tájékoztatás szerint a vásárlók és a hazai tojástermelők érdekeit is védi a módosítás, amely a vásárlók egyértelmű tájékoztatására kötelezi a kiskereskedőket. A szabályozás módosítására azért volt szükség, mert a kiskereskedelemben gyakorlattá vált, hogy a tojás kilogrammjára számított legmagasabb egységárat az előírtnál kisebb méretben jelölték, ami alkalmas a vevők megtévesztésére.
Az NGM a közleményben megjegyzi, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt a kisméretű (A-minőségű, ipari) tojás importja, ami sok esetben – a látszólagosan olcsóbb eladási ára miatt – hátrányosan érintette a magyarországi gazdák által termelt, magasabb kategóriába sorolt tojások értékesítését.
Az idén januárban 5 százalékra csökkent a tojás és több más élelmiszer, így a friss tej és a baromfihús általános forgalmi adója (áfa), tavaly pedig a sertés tőkehús áfája lett alacsonyabb. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: újra dinamikusan, 4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 októberében tovább…
Tovább olvasom >Lakásfelújítás: új lehetőség a SZÉP-kártyával
A kormány döntése értelmében 2025-től a SZÉP-kártyán rendelkezésre álló összeg…
Tovább olvasom >Az L-es tojás ára csökkent a legnagyobb mértékben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >