NGM: három éve folyamatosan bővül a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom harminchat hónapja, három éve folyamatosan bővül, az elmúlt egy évben a januári gyengébb időszakot leszámítva minden hónapban 4-5 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakához képest – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán.
Marczinkó Zoltán szerint a kiskereskedelmi forgalom júniusi 5,7 százalékos növekedése mögött az húzódik meg, hogy többen dolgoznak az utóbbi időben, kisebb lett a személyi jövedelemadó-kulcs és magasabb a bruttó átlagbér. Az alacsony infláció a reálbérekben is megmutatkozik, több pénz marad az embereknél, többet szánnak költésre – tette hozzá.
A Központi Statisztikai Hivatal szerdán közölt júniusi kiskereskedelmi adataira reagálva a helyettes államtitkár kiemelte: az élelmiszer-, a nem élelmiszer és az üzemanyag-ágazatban egyaránt növekedés tapasztalható.
Kifejtette: az élelmiszereknél 3-4 százalék közötti, a nem élelmiszer kategóriában, ahová a csomagküldő szolgálatok is tartoznak, majdnem 10 százalék, az üzemanyag-forgalomban 3,6 százalék az emelkedés. Megjegyezte: az üzemanyag-forgalom volumennövekedése 10 százalékos árcsökkenés mellett valósult meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >NGM: 2024-ben a kormány újraindítja, 2025-ben pedig tovább emeli a gazdasági növekedés ütemét
Az infláció sikeres visszaszorítását követően idén a kormány újraindítja, jövőre…
Tovább olvasom >Nagy Márton a 13 leggyorsabban növekvő hazai cég képviselőivel tárgyalt
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta csütörtökön annak a 13…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >