NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év második Fogyasztóvédelmi Tanács ülését, amelyen a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szereplőinek széles köre vett részt. A minisztériumok, társhatóságok, civil szervezetek, békéltető testületek és vállalkozói szövetségek részvételével tartott ülésen a tagok megerősítették elkötelezettségüket a hazai fogyasztóvédelem továbbfejlesztése és a fogyasztói jogok még hatékonyabb védelme iránt – közölte az NGM szerdán az MTI-vel.
A Nemzetgazdasági Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára, Gerlaki Bence a közleményben elmondta, a hazai fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása érdekében a tárca a Fogyasztóvédelmi Tanácsnak kiemelt szerepet szán, amely segít a piac szereplői közötti egyensúly fokozottabb érvényre juttatásában is.
Ezzel összefüggésben kezdeményezte a jelenleg működő, szerteágazó ügyfélszolgálati rendszer mielőbbi felülvizsgálatát és újragondolását a fogyasztói panaszbejelentések hatékonyabb kezelése érdekében.
A Fogyasztóvédelmi Tanács a kormány fogyasztóvédelemmel összefüggő döntéseit előkészítő konzultatív, véleményező, javaslattevő és érdekegyeztető fórum, amely célja a fogyasztóvédelmi javaslatok kormányzati munkába való integrálása, valamint a kormányzati fogyasztóvédelmi politika fogyasztói és vállalkozói érdekekkel való összehangolása.
Ennek megfelelően széles körű tagsággal rendelkezik, a fogyasztóvédelmi intézményrendszer teljes egészét lefedő munkájában mind a kormányzati, mind a civil, mind a vállalkozói oldal képviselői aktívan részt vesznek.
A fogyasztóvédelem irányításának Nemzetgazdasági Minisztériumhoz kerülését követően megtartott első ülésen a Fogyasztóvédelmi Tanács tagjai tevékenységük bemutatásán túlmenően javaslatokat fogalmaztak meg a fogyasztóvédelem további erősítése érdekében, valamint részletes tájékoztatást kaptak a 2025. január 1-jével felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság céljairól és feladatairól.
A résztvevők hangsúlyozták a digitális átállás és a „greenwashing” (zöldre festés) kapcsán felmerülő fogyasztói kihívásokat, valamint megosztották tapasztalataikat az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatban – írta az NGM.
Kapcsolódó cikkeink
Ma lép életbe a gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás
A kormány a lakosság, kiemelten a családok és a nyugdíjasok…
Tovább olvasom >Elégedett a legfrissebb munkaerőpiaci adatokkal a kormány
A magyar foglalkoztatottság Európa élvonalához tartozik, az új intézkedések célja,…
Tovább olvasom >NGM: ősztől új pályázat segíti a munkakörülmények fejlesztését – 4,5 milliárd forint a hazai kkv-k támogatására
Ősztől új pályázat segíti a munkakörülmények fejlesztését, 4,5 milliárd forint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >