NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év második Fogyasztóvédelmi Tanács ülését, amelyen a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szereplőinek széles köre vett részt. A minisztériumok, társhatóságok, civil szervezetek, békéltető testületek és vállalkozói szövetségek részvételével tartott ülésen a tagok megerősítették elkötelezettségüket a hazai fogyasztóvédelem továbbfejlesztése és a fogyasztói jogok még hatékonyabb védelme iránt – közölte az NGM szerdán az MTI-vel.
A Nemzetgazdasági Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára, Gerlaki Bence a közleményben elmondta, a hazai fogyasztóvédelem magas szintjének biztosítása érdekében a tárca a Fogyasztóvédelmi Tanácsnak kiemelt szerepet szán, amely segít a piac szereplői közötti egyensúly fokozottabb érvényre juttatásában is.
Ezzel összefüggésben kezdeményezte a jelenleg működő, szerteágazó ügyfélszolgálati rendszer mielőbbi felülvizsgálatát és újragondolását a fogyasztói panaszbejelentések hatékonyabb kezelése érdekében.
A Fogyasztóvédelmi Tanács a kormány fogyasztóvédelemmel összefüggő döntéseit előkészítő konzultatív, véleményező, javaslattevő és érdekegyeztető fórum, amely célja a fogyasztóvédelmi javaslatok kormányzati munkába való integrálása, valamint a kormányzati fogyasztóvédelmi politika fogyasztói és vállalkozói érdekekkel való összehangolása.
Ennek megfelelően széles körű tagsággal rendelkezik, a fogyasztóvédelmi intézményrendszer teljes egészét lefedő munkájában mind a kormányzati, mind a civil, mind a vállalkozói oldal képviselői aktívan részt vesznek.
A fogyasztóvédelem irányításának Nemzetgazdasági Minisztériumhoz kerülését követően megtartott első ülésen a Fogyasztóvédelmi Tanács tagjai tevékenységük bemutatásán túlmenően javaslatokat fogalmaztak meg a fogyasztóvédelem további erősítése érdekében, valamint részletes tájékoztatást kaptak a 2025. január 1-jével felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság céljairól és feladatairól.
A résztvevők hangsúlyozták a digitális átállás és a „greenwashing” (zöldre festés) kapcsán felmerülő fogyasztói kihívásokat, valamint megosztották tapasztalataikat az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatban – írta az NGM.
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >NGM: a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését
A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >