NGM: az online kasszák bevezetése nyomán fehéredett a kiskereskedelmi forgalom
Az online kasszák bevezetésének hatása tavaly szeptemberben még csak mérsékelten volt érezhető, az idén már ennek is köszönhetően fehéredett a forgalom, tisztult a gazdaság – kommentálta Marczinkó Zoltán István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön a KSH legfrissebb kiskereskedelmi adatait.
A kiskereskedelmi forgalom volumene a KSH adatai szerint éves szinten 5,1 százalékkal nőtt szeptemberben az augusztusi 4,6 százalékos emelkedés után, az év első kilenc hónapjában pedig 5,9 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét.
A helyettes államtitkár kifejtette: többen dolgoznak és többen fogyasztanak, ami egymást erősíti, a fizetések folyamatosan emelkednek, nőtt az emberek jövőbe vetett bizalma. Ötszázezerrel dolgoznak többen, mint 2010-ben – emelte ki Marczinkó Zoltán István.
Kitért arra is, bíznak abban, hogy az év hátralévő időszakában tovább növekszik a kiskereskedelmi forgalom dinamikája.
Annak felvetésére, hogy a kereskedelemben működő multik között bérverseny kezdődött, kifejtette: hasznosnak tartja, ha verseny indul a munkaerőért, ha a kereskedelmi szakemberek olyan helyen tudnak dolgozni, ahol megbecsülik a munkájukat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM-helyettes államtitkár: a Budapest-Brassó járat indítása mindkét város számára fontos lépés
A Budapest-Brassó járat indítása mindkét város és mindkét ország számára…
Tovább olvasom >NGM: látványosan nőtt a hazánk iránti turisztikai érdeklődés
A turisztikai ágazat rendkívül látványos májusi eredményeihez a pünkösdi hosszúhétvége…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: meghatározó szerepet játszik a gépipar az iparfejlesztésben
A gépipar fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy Magyarország 2030-ra az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >