NGM: a vasárnapi pihenőnap bevezetése után is tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom a vasárnapi pihenőnap bevezetése után – mondta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán kiadott adatait kommentálva az államtitkár felidézte: a vasárnapi pihenőnap bevezetése után sokan tartottak attól, hogy vissza fog esni a forgalom, és emiatt a magyar államkassza több százmilliárd forint adóbevételtől esik el.
Európában kiemelkedő mértékű az a forgalomnövekedés, amelyet Magyarországon a vasárnapi pihenőnap bevezetése után, márciusban mért a KSH, illetve amelyet az online kasszák adatai alapján az adóhatóság is alátámasztott – hangsúlyozta Glattfelder Béla.
Az államtitkár elmondta, hogy a növekedés hátterében leginkább a gazdaság és a foglalkoztatás bővülése áll. Emellett fontos tényező, hogy emberek bíznak-e a jövőben, mert akkor bátrabban költenek – fogalmazott.
Glattfelder Béla kiemelte azt is, hogy a devizahitelek kivezetése csökkenti az adósok törlesztőrészleteit, vagy pénzt kapnak vissza, és a családi adókedvezmények miatt is több pénz marad a családoknál, így többet tudnak vásárolni.
A termelés növekedése mellett a belföldi fogyasztás növekedése is segíti a magyar gazdaság bővülését, így újabb munkahelyek jöhetnek létre – tette hozzá az NGM államtitkára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A reálkeresetek emelkedése kihat a fogyasztásra, ami a gazdaság élénkítése miatt fontos
A reálkeresetek emelkedése azt jelenti, hogy több pénz marad az…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: májusban több mint 10 százalékkal nőttek a reálbérek
A célzott és hatékony kormányzati lépések hatására az infláció töretlenül…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus motorja
Tovább erősödik a SZÉP-kártya népszerűsége, ezt mutatja, hogy 2024 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >