NGM: a vasárnapi pihenőnap bevezetése után is tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom a vasárnapi pihenőnap bevezetése után – mondta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán kiadott adatait kommentálva az államtitkár felidézte: a vasárnapi pihenőnap bevezetése után sokan tartottak attól, hogy vissza fog esni a forgalom, és emiatt a magyar államkassza több százmilliárd forint adóbevételtől esik el.
Európában kiemelkedő mértékű az a forgalomnövekedés, amelyet Magyarországon a vasárnapi pihenőnap bevezetése után, márciusban mért a KSH, illetve amelyet az online kasszák adatai alapján az adóhatóság is alátámasztott – hangsúlyozta Glattfelder Béla.
Az államtitkár elmondta, hogy a növekedés hátterében leginkább a gazdaság és a foglalkoztatás bővülése áll. Emellett fontos tényező, hogy emberek bíznak-e a jövőben, mert akkor bátrabban költenek – fogalmazott.
Glattfelder Béla kiemelte azt is, hogy a devizahitelek kivezetése csökkenti az adósok törlesztőrészleteit, vagy pénzt kapnak vissza, és a családi adókedvezmények miatt is több pénz marad a családoknál, így többet tudnak vásárolni.
A termelés növekedése mellett a belföldi fogyasztás növekedése is segíti a magyar gazdaság bővülését, így újabb munkahelyek jöhetnek létre – tette hozzá az NGM államtitkára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Czomba Sándor: a foglalkoztatás bővítése hozzájárul a versenyképesség növeléséhez
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célkitűzése, hogy a…
Tovább olvasom >NGM-helyettes államtitkár: a Budapest-Brassó járat indítása mindkét város számára fontos lépés
A Budapest-Brassó járat indítása mindkét város és mindkét ország számára…
Tovább olvasom >NGM: látványosan nőtt a hazánk iránti turisztikai érdeklődés
A turisztikai ágazat rendkívül látványos májusi eredményeihez a pünkösdi hosszúhétvége…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >