NGM: a kiskereskedelmi forgalom 38 hónapja folyamatosan növekszik
A magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése 38 hónap óta folyamatosan tart, és érezhetően az európai uniós átlag fölött van – mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi kiskereskedelmi adataira reagálva.
Kiemelte: a növekedés mögött a reálbérek érezhető emelkedése, a nulla közeli infláció, a kormányzati intézkedések hatása, a személyi jövedelemadó csökkentése, a családok támogatása, a sertéshús áfájának mérséklődése húzódik meg.
Lepsényi István elmondta, a kiskereskedelmi forgalmon belül elsősorban a nem élelmiszer, a tartós fogyasztási cikkek eladása növekedett 6,1 százalékkal, az élelmiszereké 2,8 százalékkal bővült, az üzemanyagforgalma 7,8 százalékkal emelkedett, ami annak tudható be, hogy az üzemanyagárak 11 százalékkal alacsonyabbak, mint az elmúlt évben.
Előrejelzések szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedése egész évben jellemző lesz – jelentette ki az államtitkár, hozzátéve, hogy a konvergenciaprogramban meghatározott 3,9 százalék fölött lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a könnyű és a nehéz bárány ára
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >