NGM: a kiskereskedelmi eladások további emelkedése várható
A kiskereskedelmi volumen további emelkedésre számítanak az év folyamán, ugyanis alacsony az infláció, magas szintű a foglalkoztatottság és nagyon alacsony a munkanélküliség – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait elemezve.
A KSH csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom januárban 1,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi magas bázishoz képest, és 2,1 százalékkal bővült a naptárhatástól megtisztított adatok szerint.
Lenner Áron Márk úgy fogalmazott: a kiskereskedelmi forgalom összefügg a magyar családoknál rendelkezésre álló elkölthető jövedelemmel, ha nőnek a reálbérek, akkor nő a kiskereskedelmi forgalom is. A növekedést pedig elősegítheti a 2016. január 1-vel bevezetett személyi jövedelemadó (szja) 1 százalékpontos csökkentése és a családi adókedvezmények kibővítése is – tette hozzá a szaktárca helyettes államtitkára.
Lenner Áron Márk szerint a nem élelmiszer jellegű termékeknél tapasztalt 5,7 százalékos emelkedés azt mutatja, hogy a magyar családoknál van még tartalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM-helyettes államtitkár: a Budapest-Brassó járat indítása mindkét város számára fontos lépés
A Budapest-Brassó járat indítása mindkét város és mindkét ország számára…
Tovább olvasom >NGM: látványosan nőtt a hazánk iránti turisztikai érdeklődés
A turisztikai ágazat rendkívül látványos májusi eredményeihez a pünkösdi hosszúhétvége…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: meghatározó szerepet játszik a gépipar az iparfejlesztésben
A gépipar fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy Magyarország 2030-ra az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >